Från rött till vitt

Nu har vi blivit av med de röda väggarna i sovrummet! Vi skall som bekant tapetsera om, men eftersom vi skall tapetsera vita tapeter kommer de röda tapeterna lysa igenom om vi inte först grundmålar i vitt över de röda tapeterna. Så igår målade vi. På lördag skall vi tapetsera.
 
Det gick snabbt och smidigt då vi fick välbehövlig hjälp av skogis och svärisarna! :) Det som egentligen tog tid var att tejpa alla lister, täcka hela golvet med papp, plocka bort alla eluttag och spackla några skruvhål.
Vi upptäckte spännande hål i väggen när vi tog bort några vita luckor som sitter mitt på väggen. Inte konstigt att vi hör grannarna så väl när de är i sitt badrum och spolar när vattenröret går precis bakom en tunn vägg i vårt sovrum!
Blir ju viss skillnad i rummet kan man säga... Så mycket ljusare och fräschare. Är så förväntansfull inför lördag när tapeterna skall upp! Och tänk sen när sängarna kommer...! :D Kommer bli såå bra!
Simon har precis spacklat en omgång till över skruvhålen nu så skall det få torka i 24 timmar till innan vi målar över det sista imorgon eller på onsdag.
 
Inatt har vi sovit i allrummet. Det gick bra trots att vi inte har några rullgardiner där. Det är så mörkt ute nu så det gick bra med bara persienner. Faktum är att jag sovit ovanligt gott inatt. Hoppas det får fortsätta så hela veckan innan vi kan flytta tillbaka sängarna in i sovrummet :)
 
I övrigt har helgen varit bra. I lördags var det församlingsdag 9.30-17.00 i Kareby men jag jobbade till 13.30. När jag slutade åkte jag dit så fort som möjligt. Fick höra att "seminariet" på förmiddagen varit riktigt bra och när jag kom var det ett "seminarium" till innan det var fika som vi i FL ordnat :) Några av oss hade bakat sockerkaka och kärleksmums, medan andra hade bakat äpplemuffins, silviakaka och minicupcakes. Nästan som en hel kakbuffé. Gottigott!
Efter ett väldigt bra möte med visionsprat, bön och lovsång avslutades kvällen med ungdomsrådsmöte hemma hos Lindells med mackor, gröt och massa bra utvärderande och visionerande. Åkte hem någon gång vid kl 22 så det blev verkligen en heldag i Kungälv. Därför var det skönt med lite sovmorgon igår innan vi åkte iväg och veckohandlade innan målandet.
 
Nu ska jag prioritera att lägga mig i sängen och läsa. Att läsa leder till två bra saker: Dels kommer jag lite framåt i alla de böcker jag håller på och läser just nu och dels blir jag så trött så jag somnar gött! ;) God natt!   


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0