Inför morgondagen

Imorgon åker vi till Ullared för att köpa babygrejer. Barnvagn har vi beställt och vagga får vi låna. Men övriga "stora" inköp som är kvar att ordna är babyskydd och skötbord. Ska kolla vad som finns på Ullared och jämföra priser. Vi har kollat på att hyra babyskydd också men det blir faktiskt billigare att köpa ett eget. Köper man ett kan ju framtida syskon ha samma.
 
Har fått höra från flera att det verkligen är värt ett besök till Ullared när man väntar barn så det ska bli kul att se vad vi hittar imorgon! Det är ju så mycket "småkrafs" som behövs, som t.ex. badbalja, nappar, kuddar, påslakan, filtar, babykläder, handdukar osv osv. Men det är just därför jag är så extra störd på att vi blev bestulna på våra julgardiner!! Jag ville bara kunna koncentrera mig på babygrejerna imorgon och så lite kläder till mig själv, inte behöva kolla julgardiner! Men som sagt, mitt hopp är att de har samma utbud i år som förra julen och då går det förhoppningsvis ganska snabbt för då vet vi vad vi ska ha. Men det är ändå sura pengar...
 
Jag behöver verkligen ny vinterjacka också och vinterkängor/stövlar så det hoppas jag också hitta imorgon. Och så vill vi köpa en ny gardin till sovrummet. Nu när vi tapetserat om i vitt blev det lite mycket med bara vita gardiner.
 
Bild från Ullared första advent förra året.
Jackorna vi har på oss på bilden blev stulna från källarförrådet och de två avlånga kartongerna längst fram i kundvagnen innehåller de adventsljusstakarna vi blivit bestulna på. Hoppas, hoppas, hoppas vi hittar exakt likadana imorgon! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0