Vårpremiär

Så var det åter söndag och ännu en vecka har bara rusat förbi. Denna vecka tyckte jag gick om möjligt ännu snabbare. I fredags satt jag ensam på Oscars och åt innan BARA VARA och insåg att det redan gått en vecka sedan jag sist satt och åt innan BARA VARA. Det kändes som igår.
 
Jag har hunnit blogga lite mer denna vecka men inte så många av inläggen har egentligen berättat någonting om vad jag gjort denna vecka, förutom att jag fikade med Matilda i onsdags. Men allt har rullat på som vanligt så jag har inget nytt att komma med. I fredags efter jobbet hade jag tid både hos optikern och frisören. Optikern och jag insåg att min syn blivit mycket sämre (eller förändrad på något sätt) så jag ska få en ny sorts linser. Jag hoppas linserna hinner komma innan vi åker på torsdag så jag får chansen att se så bra som möjligt i Livorno. Vi ska se oss omkring en hel del under vår resa i Italien och det vore tråkigt att inte kunna se allt hundra procent bara för att jag inte kan gå tillräckligt nära. Det var skönt att få det konstaterat, jag tyckte väl min syn var sämre än vanligt. Även om jag ser hemskt dåligt på långt håll redan som det är... Förhoppningsvis blir det bättre.
 
Igår var det jag som hade lördagsöppet på Tårtdecor och sedan veckohandlade jag. Lördagskvällen spenderade jag hos Simon och Hanna. Vi spelade Settlers, en ny upplaga som jag inte provat innan där ön blir attackerad så man ska placera ut riddare för att skydda sina städer. Men det krävde lite för mycket strategitänk, jag var nog lite för trött för att orka koncentrera mig helt. (Min) Simon (bara för att hålla isär alla Simon här) har blivit rejält förkyld så han stannade hemma.
Idag har vi varit på en riktigt bra gudstjänst! Det känns som vår i luften, solen lyser och jag har haft premiär för mina converse och solglasögon.
Nu återstår att packa och förbereda det sista inför resan. Vill bli så klar som möjligt redan idag då jag jobbar hela veckan och bara har onsdag kväll ledig här hemma att hinna packa klart på. Kl 18 på torsdag ska vi samlas på Säve och jag jobbar till kl 16 typ. Nej nu ska jag ta tag i det svåra att välja kläder till Italien.... ;)
Hej så länge!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0