Cafét på Second Hand

Blev en härlig och rolig kväll igår på Bara Vara trots att det var en del ledare borta och det var lite stressigt innan med allt som skulle ordnas. Men det kom massa ungdomar och vi fick besök av både Kungälvs Kommun och Polisen som ville se vad Bara Vara är för någonting, så det blev helt klart en lyckad kväll! Vi kom hem vid halv 1 inatt och sedan ringde alarmet kl 6 imorse. Idag har vi stått i cafét på Second Hand.
 
Klockan 8 samlades vi för att göra smörgåsar, skära upp kakor och förbereda.
Vi var så snygga i förkläden, plasthandskar och ordentliga "hårnät" hehe... Nä men skämt åsido, bra att det tas på allvar tycker jag. Det är ju givetvis jätteviktigt när det gäller all behandling av livsmedel som skall säljas.
Kl 10 öppnade Second Hand och då stod vi där redo med smörgåsar, tunnbrödrullar med räksallad, semlor, kanelbullar, äppelkaka, kladdkaka, toscakaka, rabarberkaka, kladdkakemuffins, sockerkaka mm mm!
Ikväll väntar en lugn och skön kväll HEMMA! Inte varit hemma en lördag på 4 veckor. Så det blir ingen Melodifestival i Marstrand ikväll utan vi ska se Andra Chansen hemma bara Simon och jag. Vi har ändå orkat både veckohandla och städa, men efter 5 timmars sömn inatt är vi ganska möra. Jag somnade till i bilen hem förut så det känns rätt att vara hemma ikväll. Snart ska vi göra pizza och så funderar jag på att baka något jag aldrig provat tidigare. Men vi får se ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0