Onsdag och fredag

Nu när det är sommar och fint väder ute blir det inte att jag sitter så mycket vid datorn och bloggar.
Så vad har hänt de senaste dagarna?
 
I onsdags kväll var vi bjudna på middag till Herr & Fru Haglund. Jättegod mat, jordgubbar och en titt på deras bröllopsfoton. De hade fått en jättefin fotobok med porträtt-, vigsel- och mingelfoton från deras bröllopsfotograf!
Linda och Emanuel har en fantastisk utsikt över Älvsborgsbron och hamnen från deras lägenhet.
I fredags var jag ledig. Jag åkte till Kungälv och lämnade in bilen på Saab. De fixade våra bilnycklar som blivit väldigt slitna. På ena nyckeln hade knappen som man öppnar bilen med trillat bort så det var allt dags att göra något åt det. Var tvungen att lämna in hela bilen eftersom allt är digitaliserat och de behövde byta signal eller vad det hette... Arbetet tog en halvtimma och när jag fått tillbaka bilen åkte jag ut till Rörtången och badade med familjen.
Sen blev det grillat och rabarberpaj på altanen hos mamma och pappa innan jag åkte ut till Rörtången igen för att hänga med Skogströms.
Mr. Skogström hade kommit på idén att göra hemmagjord pizza på grillen så det provade vi på kvällen :)
Är jättenöjd med min lediga fredag. Den var så skön och spontan. Hade inte så mycket planerat förutom att jag skulle lämna in bilen och att jag ville ta till vara på solen om det blev fint väder. Så jag tycker det blev en väldigt bra och ganska händelserik dag. Jag blir så lätt uttråkad om ingenting händer ;) Att bara ta det lugnt och göra ingenting är verkligen inte min grej. Men det är klart, ibland är det gött att bara ligga i soffan och kolla på film också. Men då gör jag ju åtminstone någonting.


Kommentarer
Smulfrun

Nu är vi hemma igen och ses gärna! :) kram

2013-07-22 @ 01:10:23
URL: http://Www.smulfrun.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0