Klädkällaren och heminredningsdrömmar

I söndags spenderade vi hela dagen på Brattön. Simons faster med respektive samt farbror med respektive och lille kusinen var där på besök. Vi fikade, badade, fiskade makrill (utan resultat), grillade och spelade Settlers. Denna gång vann Simon ;)
Jag och Simon i båten medan vi fiskade.
 
Igår, ca 2,5 timma efter att Simon börjat jobbet, ringde han och sa att han fått sluta för dagen! :) Jag som hade tänkt åka till Klädkällaren i Ale ensam fick plötsligt sällskap! :D De har byggt en ny, mycket större butik precis norr om Bohus och vi hade inte varit där än så det var roligt att få spana in hur den såg ut. Simon tog pendeltåget till Bohus så plockade jag upp honom där. Så smidigt nu när nya tågbanan ("Västlänken") är färdig. Tänk om den fanns då jag pluggade i Trollhättan... Nej nu glider jag ifrån ämnet!
 
Hur som helst, man kan säga att Klädkällaren är som ett litet Ullared. Där fanns massor att titta på! Allt från kläder och leksaker, till heminredning och smink. Eftersom det är så nybyggt var det väldigt fräscht, både med toaletter och provrum. Vi gick där i 4 timmar och det var så mysigt att bara gå runt och titta på all heminredning och drömma sig bort. Åh det är så mycket jag vill fixa hemma! Men vi ska börja med att tapetsera. Jag har fått iväg ett mail till husvärden för att fråga vilka regler som gäller om man vill tapetsera och hon svarade att hon vill komma och kolla var vi vill tapetsera först. Så det är i alla fall ett litet steg på väg :) Åh hoppas hon inte är bångstyrig och inte tycker att vi får tapetsera :( Nej nu svävade jag ut igen!
 
Förutom själva butiksdelen så kan man gå in i en herrgård som är omgjord till butik (den så kallade herrgårdsbutiken). Åh jag trodde jag skulle smälta när jag kom in där! Där fanns sååååå mycket fint. Varje rum var helt inrett i shabby chick och nästan allt gick i vitt! Jag har snöat (höhö) in mig lite på vitt nu. Vit inredning, vita tapeter. Lite dumt då att många av de möbler vi köpt är svartbruna...
Man kunde även gå upp på övervåningen av herrgården och titta. Där hade de möblerat så man kunde få se alla möbler och dekorationer i sin helhet.
 
Åh det är så många nya möbler vi vill köpa just nu! Vitrinskåp, köksbord, soffbord, säng.... För att inte tala om mattor och sådant som vi inte ens införskaffat än. Men man får ta en sak i taget. Drömma, fundera och leta. En sak som vi verkligen letat efter är ett vitrinskåp. Vi vill ha ett med skåp nedtill, några lådor över det där vi kan få plats med finbesticken, gärna en tom yta där man kan ställa diverse skålar eller ljuslyktor (så som vi har det idag) och överst skåp med dörrar med glas. Helst skall det vara vitt. Vi har letat både på IKEA och på Mio och det finns verkligen inte ett färdigt sådant vitrinskåp att få tag på. Alternativet kan vara att köpa en underdel för sig och en överdel för sig. Men så fick vi syn på ett vitrinskåp på Klädkällaren helt otippat. Klädkällaren av alla ställen! Det hade både skåp och lådor. Dock ingen "tom yta" och dessutom var det inte vitt. Men det var väldigt fint ändå! Robust och ståtligt. Vad tycker ni? Med tanke på hur svårt det är att hitta ett sådant vitrinskåp vi vill ha kanske vi borde slå till?
Detta är enda exemplaret de har. Klädkällarens huvudinriktning är ju egentligen inte möbler. Men de trodde det skulle finnas kvar i en vecka i alla fall. Så vi får fundera...
 
Det fanns även en restaurangdel och café inne på Klädkällaren så där tog vi oss en liten matbit och fika och satte oss på uteserveringen och njöt i solen.
Så otroligt skön dag verkligen! Om ni inte varit på Klädkällaren rekommenderar jag er starkt att åka dit om ni gillar prylar, penaler och annat fint till hemmet :) Klicka här för att komma till deras hemsida.
Vi köpte en skål till vår tacoservice, ett paraply, servetter, nagellack, "LOVE-bokstäver" i vitt, fotoramar och lite annat smått och gott. Till mig köpte jag fyra plagg. Provade egentligen betydligt fler men jag fick skära ner lite hehe... Får väl åka tillbaks dit nästa månad ;)
 
 
Simon har fått ledigt idag och imorgon också så det känns jätteskönt att i alla fall få ett par dagar tillsammans på semestern. Inte för att vi hittar på något särskilt. Vi är båda ganska trötta och vädret utanför är inte det roligaste. Just nu regnar det. Hade det varit soligt och fint hade vi kanske åkt iväg någonstans. Men vi är nöjda med att vara inomhus också. Simon njuter av att bara få vara hemma och vara ledig. Jag har varit i Kungälv idag och klippt mig. Sen gick jag lite på Second Hand och tittade. Kollade om det fanns något vitrinskåp där som vi skulle vilja ha men det fanns det ej. Fick tips om att jag borde kolla Second Hand i Angered, de skall tydligen ha många sådana vitrinskåp. Annars händer det som sagt inte så mycket dessa dagar. Nu blir det filmtajm!  


Kommentarer
T

Har du kollat något på Blocket? :) kram!

Svar: Nej det har jag iof inte gjort! Det ska jag kika på. Men visst var det vitrinskåpet fint? :) Kraaam
Emelie Ceder

2013-08-06 @ 23:17:45
URL: http://www.smulfrun.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0