Resumé i bilder

Oj oj nu har jag inte varit inloggad på bloggen på över en vecka!
Jag har varken bloggat eller hunnit läsa andras bloggar :(
Som ni förstår har jag haft fullt upp i veckan (ja men som vanligt då kanske någon tänker) ;)
Har jobbat mån-fre denna vecka. Därför är jag ledig idag och imorgon, skönt!
Jag tänkte att vi kör en snabb resumé med mobilbilder innan vi tar oss vidare till Pisa och Florence! (jag är ju inte klar med min Italien-berättelse).
 
Förra fredagen spelade ju House of God på BARA VARA! Det blev en grym kväll med massa härlig musik!
(Bilder från systemkameran kommer i ett senare inlägg).
Efter knappt 5 timmars sömn möttes vi upp kl 06.15 i Eriksdal för att åka buss till Värnamo. Det var dags för Pingst Ledarutveckling! Vi var 33 personer från vår kyrka i Kungälv som skulle vara med. Väl framme i Värnamo fick vi en liten guidad tur av Simon och Hanna som bott där. Det var strålande vackert väder och jag njöt verkligen av dagen!
Vi var 1300 personer som träffades i pingstkyrkan i Värnamo i lördags, detta var bara i det södra distriktet. Andra utbildningsdeltagare träffades även i Västerås och Umeå.
Det var såååå häftigt att titta ut över alla människor som antingen är pastorer eller ideella ledare på något sätt inom kyrkan. Så mycket potential! Så många människor vi kan nå ut till! Sådant engagemang!
Dagen började med lovsång, bön och introduktion. Sedan var vi både på gemensamma föreläsningar och spårbaserade föreläsningar. Här är alla föreläsare för de olika spåren och projektledare för Pingst Ledarutveckling.
I lunchpausen tog vi oss en promenad i appladalen som tydligen är någon vacker, känd park i Värnamo.
Äkta småländska gärdesgårdar! :)
Efter middag i Värnamo sporthall avslutades kvällen med lovsång och bön. Vi lämnade Värnamo vid ca 21 på kvällen och var i Eriksdal vid 23.30. Den natten fick vi nästan 7 timmars sömn innan alarmet ringde. Kl 9 skulle vi vara i kyrkan för Simon skulle ha ljudet.
Det blev en grymt bra gudstjänst med härlig lovsång!
Söndagseftermiddagen spenderade vi sedan på Marstrand med härliga familjen Skogström!
I måndags tränade jag MRL för första gången på 3 veckor! Först var jag i Italien och sen var jag förkyld i två veckor. Det var sjukt tungt kan jag meddela! Tragiskt att konditionen sjunker så snabbt när man inte tränar något på en tid. Utomhus har våren börjar spira och jag tycker verkligen det känns som vår i luften nu. Krokusen blommar utanför vår port och alla barnen i området är ute och leker varje dag.
Längtar tills man kan börja använda grillplatsen!
I tisdags var det församlingsledningsmöte tillsammans med alla ordförande i de olika arbetsgrupperna i kyrkan. Trevligt! På bloggen upptäckte jag något nytt:
Hahahaha det var nog det roligaste och konstigaste på länge!
I onsdags fick jag besök av min kusin och kusinbarn från småland och jag slängde ihop en morotskaka i all hast.
I torsdags efter jobbet var vi på "torsdagsklubben", filmkväll hos Tove & Lemuel! Nu var det allt för längesedan vi kunde vara med så det var jättemysigt att vara där! Vi såg Lincoln Lawyer från 2011.
I går var jag hemma i ca en timma innan vi var på ekumeniskt ungdomsmöte i Kastalakyrkan i Kungälv. Inget BARA VARA igår alltså.
Och idag är det detta som står på schemat:
Jag skall provbaka och testa att göra lite olika dekorationer inför studande kalas i maj. Vet inte exakt hur jag vill dekorera min tårta så jag behöver testa och fundera.
 
Ja det var min vecka det. Återkommer så snart jag hinner!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0