Chill i en park - Det kändes som svensk försommar!

På måndagen 1 april, Annandag Påsk, hade vi inte så mycket planerat.
Morgonen började med att jag kollade facebook och såg att det kommit upp ett event i vår Livorno-grupp om att vi skulle åka till Rom...! Det var en överraskning med spontant bokade tågbiljetter som köptes kvällen innan. Tågresan skulle ta 2 timmar. Jag gick verkligen på det, hade lärt mig att acceptera att det är svårt att planera i Italien och försökte bara följa med strömmen istället ;)
 
Men jag fick ganska snabbt veta att det var ett första april skämt! Haha! Vi höll det hemligt för de andra men jag kände mig så hemsk när jag inte sa något då alla tjejer började planera vad de skulle ha på sig och utropade förvåning men glädje över att få se Rom! Det var svårt att inte erkänna att det bara var ett skämt. Till slut började mindre lättlurade människor fatta att det var ett skämt, framför allt när vi berättade att vi också skulle hälsa på påven (allt för att alla skulle börja förstå lite grann att det var ett skämt och inte bli för besvikna)! Vid frukost hade alla insett att vi inte skulle till Rom. Det var väl lika bra ;) Hade blivit lite stressigt annars. En tågresa från Livorno till Rom tar i verkligheten 4 timmar så det var inget vi skulle hinna över en dag om vi skulle hinna se något i Rom innan vi var tvugna att åka tillbaka igen.
 
Nej det blev inte Rom den där måndagen. Istället tog italienarna oss till en park där vi hängde större delen av dagen och bara tog det lugnt. Vi solade, spelade volleyboll, fotboll och hade picknick. Vädret den dagen var det bästa på hela resan så det var perfekt!
Tyvärr hade jag inte kollat batteriet till systemkameran så batteriet dog medan vi var i parken! :( Resten av bilderna fick jag ta med min mobil.
Största picknicken jag varit på!
Italienarna blev väldigt förtjusta i lekarna vi lärde dem. Här leker vi "blinkleken". Blinkleken och "Hatamana" blev nog deras favoriter ;)
En av italienarna sålde smink (typ som Mary Kay) så hon tog fram sina produkter och vi fick prova och köpa. Jag köpte body lotion och en olja till håret som luktade jättegott!
Sen ville Sefora prova läppstift på oss svenska tjejer. Lite motvilligt gick vi med på det. Det är ingen av oss som använder läppstift i vanliga fall så vi var lite tveksamma ;)
En del fick mer starka färger än andra. Jag är glad att jag fick en ganska neutral nyans.
Haha det var ju givet vad vi var tvugna att ta för en bild! ;p
På eftermiddagen åkte vi tillbaka till kyrkan och fortsatte umgås. Vi lekte lekar och åt pasta.
Här skulle man kunna tro att killarna ber för varandra...
Men nej nej, de taggar bara ihop sig för att ta revansch i "Fyra man i soffan" efter 3 förluster på raken mot oss tjejer whoop whoop! ;D
På kvällen sa vi hejdå till Sefora och Lorenzo vilka vi tyvärr inte skulle få träffa mer innan vi skulle åka tillbaka till Sverige :( De ville ha en gruppbild med oss svenskar innan vi skildes åt.
Nu hade vi bara två dagar kvar i Italien innan vi skulle åka hem igen :( Två dagar i två fantastiska städer! Fortsättning följer... ;)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0