De sista förberedelserna för SCS 2012

Då var det över.
Allt det som vi hållt på och förberett för under hela året.
En helg går snabbt.
 
Som vi jobbat denna vecka! Har gjort två arbetsveckor på en vecka.
Vi har burit, stressat och slitit. Just nu har jag nackspärr och otrolig sömnbrist. Men det var det värt! Helgen har varit jättekul och trevlig! Så många duktiga tårtentusiaster och inspirerade kunder! För att inte tala om härlig arbetskamrater!
 
När vi flyttat över hela butiken till nya lokalen började arbetet med att rigga och få upp allt i tid till utställningen!
Tar ytterligare en bild från Agnetas Instagram ;) Tycker den är så fin!
Det blev familjepizza tre kvällar i rad... Hrm... Snabb och smidig mat under pressad tid.
Under fredagen anlände våra demonstratörer från England. Denna kväll var vi ett stort gäng som jobbade järnet för att bli klara!
Jag lämnade Tårtdecor 02:15 den natten och sov 3 timmar innan jag skulle upp kl 6 och vara redo för att stå i kassan hela dagen på utställningen.
 
Men jag, Samuel och Amelie tog faktiskt en liten paus under fredagkvällen och åkte på ungdomsrådet. Vi skulle fira med tårta våra nya medlemmar i ungdomsrådet och det ville vi inte missa! Men BARA VARA hann vi inte stanna på.
Så det har varit en intensiv vecka kan man väl säga. Ni märker ju att jag inte bloggat sedan i onsdags.
 
Fast i år är det ändå annorlunda jämfört med Tårtutställningarna de andra åren. I år behövde vi inte rigga ner hela butiken igen och flytta tillbaka den till våra lokaler efter utställningens slut. I år ska vi stanna dit vi flyttat! Nu är det vår nya lokal. Och det finns fortfarande något att se fram emot. Nästa vecka börjar det roliga med att även flytta över hela lagret till den nya lokalen och organisera upp lagret!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0