Nu grönskas det i dalens famn

Måste bara slå ett slag för mina blommor.
Den här pelargonen fick jag av min kusin och hans familj när de var på besök hos oss i mars i år.
Jag trodde den hade gett upp vid det här laget och övervägde om den ens skulle få följa med till nya lägenheten. Men den har verkligen kommit igen och växer så det knakar! Sen att den inte är så tät och grön längre som den har varit är en annan femma... Men den blommar i alla fall.
En annan pelargon såg ut så här när jag fick den:
Sen har den växt under året...
Nu ser den ut så här. Enbart grön. Vet inte om den kommer blomma mer eller om den bara gått in i någon form av "vinter-dvala". Den är mycket högre i verkligheten, bilden gör den inte rättvis.
Sen har vi min lilla ros som såg ut så här när jag fick den på min födelsedag i maj.
Denna ros glömdes liksom bort mitt i flyttpackandet. Både jag och Simon glömde bort att vattna den så den var verkligen helt torr och nästan död. Det var bara en kvist som fortfarande grönskade, men jag bestämde mig ändå för att ta med den i flytten och se om den kunde ta sig. Och se så bra det blev! Nu är den helt grön igen och det kommer till och med små knoppar!
Jag har inga gröna fingrar, men blommorna verkar trivas här i alla fall.
 
Dagen har i övrigt bestått av:
-Jobb.
-MRL.
-Middag.
-Disk.
-Städning av hela lägenheten för imorgon får vi besök! :)
-Ut till bilen och fylla på motorolja. Inte en dag för sent. Oljelampan har lyst till och från i ca två veckor och idag när jag körde hem tändes "motorlampan" på kontrollpanelen.Tur att vi ska lämna in bilen på verkstad på fredag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0