Fredagspromenad

Den här veckan har varit ganska jobbig.
I tisdags besiktade jag bilen och den gick inte igenom som vanligt... Trots att den var på verkstad för bara 3 veckor sedan. Handbromsen krånglar som vanligt och bromsen på höger bak var inte bra. Dessutom satt visst stötdämparen bak löst. Kul.
Vi måste ombesikta bilen innan 27 december, annars blir det körförbud. Detta innebär att vi måste laga allt detta nu innan jul mitt i alla julklappsinköp och annat. Fy vad bilar är tråkiga kostnader!! Ett nödvändigt ont. Okej man MÅSTE ju inte ha bil, men det underlättar en hel del. Dessutom har vi ju fått veta att kamaxeln ändå är dålig på bilen så frågan är om det är värt att laga den... Svåra beslut.
 
I onsdags var jag hos naprapaten. Var så nervös att jag mådde illa. Men det var inte alls så farligt som jag kommer ihåg det från förra gången jag var där. När hon knäckte mig kändes det inte lika mycket denna gång. Hon var så förstående och satte på musik på hög volym så jag skulle höra så lite som möjligt :) För jag tycker det knäckande ljudet är läskigare än själva känslan.
Hur som helst så hade jag det låtit gå allt för långt. Har ju gått med denna värk i nacken sen 23 september. Trodde väl att det kunde gå över av sig själv. Men icke. Nu känns det bättre, men är det inte helt bra nästa vecka tyckte hon jag ska komma tillbaka.  
 
Idag är jag ledig! Har fått ringt flera viktiga samtal och annat sådant man inte hinner annars.
Jag har även gått en promenad. Förra gången utforskade jag skogen bakom vårt bostadsområde. Idag gick jag bron över vägen upp till Länsmanstorget och kikade.
Uppe på torget hade tomten redan varit framme.
Gick in på ICA en sväng. Sen gick jag andra bron förbi Netto tillbaka hem.
Åh vad jag gillar mitt bostadsområde! Nu börjar även folk få upp adventsljusstakar och belysning på balkongerna. Så mysigt! Själv har jag varit nere i källaren idag och hämtat upp våra adventljusstakar, juldukar och julgardiner mm. Nu när vi flyttat och har många, många fler fönster måste vi kolla upp vilka adventsljusstakar som skall stå var och hur många fler vi behöver köpa. Tur att vi ska till Ullared på söndag! ;)
 
Nu kom Simon hem från jobbet. Hoppas ni får en fin fredagkväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0