Cakepops

Då har även jag gjort premiär på cakepops-fronten!

Hittade ett busenkelt recept på en blogg, minns inte vilken tyvärr.
Man mixade bara ett paket Ballerina Kladdkaka och 50 gr Philadelphiaost.

Rulla till små bollar och ställ in i kylen.

För att göra det lite med dekorativt knöt jag gula och rosa sidenband runt klubbpinnarna. Jag använde klubbpinnar som var 15 cm långa, givetvis köpta på Tårtdecor ;)

Smält 100 gr mörk choklad och doppa toppen på klubbpinnen.

Tryck sedan i de små bollarna. Chokladen fungerar som fixering så att bollen inte trillar av pinnen.
Ställ in i kylen igen en stund.

Sedan kommer man till det roliga: Dekoreringen!!
Doppa först hela bollen i den smälta chokladen.

Dekorera sedan med valfritt strössel!

Jag använde Mini Nonpareils.

Låt dem sedan stelna i kylen tills de ska serveras.
Ett smart sätt att servera cakepops på är att ställa dem i en behållare med socker.



Det tog lite längre tid än jag trodde att göra med alla steg, men det är ändå kul att ha provat på. Framför allt när jag jobbar med att sälja sådana här grejer ;)

HÄR kan du hitta fler tillbehör till cakepops! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0