Ännu mer fika och kalas!

Gårdagens feber är som bortblåst idag. Jag är fortfarande förkyld, men så länge jag inte har feber känns det mycket bättre. Det var nog verkligen min kropps sätt att säga "Emelie, nu lugnar du ner dig och tar det lugnt!" Det var jättetråkigt att missa mina planer igår, men ändå skönt att jag valde att stanna hemma hela dagen och bara vila. Dessutom fick jag ju grejat bilderna från tårtutställningen! :)

Jag blev riktigt glad när jag vaknade utan feber idag. Klockan ringde 6 för klockan 8 skulle vi vara i kyrkan. Simon hade ljudet. Idag predikade Simon Skogström, vår kandidat till ungdomspastorstjänsten! Nästa söndag är det beslutsmöte och då vet vi om han får tjänsten eller inte.

Efter gudstjänsten ordnade vi fika så att alla ungdomar kunde fika och få chans att prata med Simon.


Efter det var det kalas för Simons syster Louisa som fyller 21 år imorgon!


Även jag fick present! Det var Simons farmor och farfar som ville fira mig i efterskott.
Det var en tallrik i serien som jag och Simon samlar på: Villeroy & Boch Gray Pearl.
Jag blev jätteöverraskad och glad!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0