Cupcakes

I december fick vi in massa nytt från USA på Tårtdecor. Bl.a. kom en serie med muffinsformar och godispåsar som heter Pink Party och när jag nu skulle baka cupcakes var jag bara tvungen att testa dessa nya muffinsformar! Jättesöta med små cupcakes på och tillhörande dekorationer! 

När man bakar cupcakes är det jättebra att ha muffinsformarna i en teflonform i ugnen så att de håller formen.

Dags att spritsa och dekorera!

Jag hade gjort en enkel frosting på smör, florsocker, vaniljsocker, philadelphiaost och lite citronsaft.

När jag spritsade frostingen använde jag en stor engångsspritspåse, en stor koppling och en konditortyll nr 5B. 

Efter jag placerat mina cupcakes i en muffinsställning dekorerade jag med små kristyrcupcakes, cupcakes-ljus och dekorationerna som tillhörde muffinsformarna.  



Alla dessa dekorationer är så nya att de inte finns på Tårtdecors hemsidan än, men om du kommer förbi butiken i Kungälv hittar du dem givetvis där. Just nu i januari har vi dessutom 15 % rabatt på hela sortimentet (förutom på våra egna paket och redan rabatterade produkter) så det är bara att passa på :)
Agnetas blogg kan du se bilder på det nya i butiken. På bild två ser du Pink Party i mitten.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0