Mia Skäringer

Som sagt, igår var jag på konserthuset och kollade på Mia Skäringer!

Hon började med att springa in i bara bikini sjungandes "Your song" i Fritidsresor-reklams-versionen.

Hon bjöd verkligen på sig själv! Hela vägen.

Sjöng mycket gjorde hon med. Jag hade ingen aning om att hon kunde sjunga!

Det var en annorlunda typ av underhållning tycker jag. Självklart fanns där oerhört mycket humor, det är ju det hon är mest känd för, men ibland var det svårt att skratta för allt hon sa och allt hon drev med är sådant som hon faktiskt varit med om och upplevt i sitt liv. När hon berättade om hur tjock hon var, om anorexian, om våldtäkten, om skilsmässan eller om hennes pappas tragiska död insåg man snabbt det bakomliggande budskapet. 
Hon pratade om ett manus, om hur hon hade tänkt hur hennes vackra liv skulle bli. Men i den fula verkligheten blir det aldrig som man tänkt sig. Hon avslutade allt med att säga hur hon till slut insåg att alla känner likadant, i slutändan jämför alla sig med varandra. Hon ville vara precis som du, men hon visste inte att du faktiskt ville vara precis som hon.  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0