Strawberry-cheescake-cupcakes

Idag provade jag ett av recepten ur en av cupcakeböckerna jag fick i födelsedagspresent!
Jag använde en cupcakeform med plats för 12 cupcakes som jag köpte på Tårtdecor i torsdags. Helt perfekt! Jag köpte även ett "bakgaller" eller vad det heter på Tårtdecor då jag inte hittat något sådant varken på Ica eller på IKEA. Märkligt att det inte fanns någon annan stans, trots att det är så vanligt!

I botten av formarna hade jag färska, svenska jordgubbar :)

Här syns både en del av cupcakesformen och bakgallret. Under bakgallret ligger ett sådant där "grytgaller" som "ALLA" har nuförtiden. Köpte det när jag och Alexandra var på IKEA sist. Det fanns med i nästan varenda visningslägenhet.

Invigde även min blender idag.


Nu har jag något gott att bjuda på, för imorgon får jag fin-besök!

Men syrran o jag ska ha filmkväll nu så det blir allt att smaska på en cupcake redan ikväll! ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0