Smarta grejer

Sitter här och försöker repetera B-nivån inom metodik som jag läste för snart 2 år sedan nu när jag har c-uppats på g. Vad mycket smart jag lärde mig för 2 år sedan som jag tyvärr redan har glömt!

"Statistisk signifikans är graden av den risk jag är villig att ta att
 jag kanske kommer avslå nollhypotesen när den egentligen är sann".


Vilka smarta grejer det finns! Grejer som jag säkerligen kommer ha 0% nytta av sen ute i arbetslivet, OM jag inte går och blir forskare eller tar en magisterexamen. Men det är nog inte särskilt troligt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0