Marknad & Kräftor

Nu är jag hemma igen! Vi kom hem sent igår.
Jag har haft 4 härliga dagar i småland, dock väldigt kalla dagar...! Hösten är verkligen här kan man säga!

I torsdags var det Adelövs marknad. Den är så stor så man hinner knappt gå på hela på en dag.
Men det kanske beror lite på att jag även hjälpte till att jobba på parkeringen ;) Alla 50 000 besökare måste ju ha nån stans att parkera, då är det tur att det finns stora åkrar och grusgropar att tillgå!

Jag fick i alla fall tag på det jag ville köpa.
Förutom pennor, leggings, tavelram, godis och biljetter till åkattraktionerna köpte jag
en väska, ett par skinnhandskar och en jättesöt cup cake burk!
    

Vi fiskade kräftor också! På fredagkvällen la vi ut kräftburarna och på lördagsmorgonen vittjade vi dem.
Solen lyste och det var jättevackert vid sjön!
Vi fick upp 36 stycken kräftor, nästan 2 kg! :)



Så efter dessa härliga dagar är jag nästan taggad att ta tag i vardagens bestyr och pluggande.
Imorgon börjar allvaret.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0