Tårtkurs

Idag har jag varit på tårtkurs på Tårtdecor där jag jobbar :) Jätteskoj! Spana in deras hemsida!

Det var en baskurs jag var på så det vi lärde oss var det mest grundläggande som tex att lägga emellan en tårta, klä den, spritsa mm. Här kommer lite bilder:
  
Härliga färger!              Jag övar på att spritsa blommor och blad.

Sen fick vi göra lite mer avancerat:
Steg 1:


Steg 2:

För att vara första gången för mig blev det ganska fint :)

Att klä och dekorera en tårta:
     
Steg 1.                        Steg 2.                       Steg 3.                                          

  
Steg 4.                        Steg 5.                       Steg 6. Klar! :)

Först lades det emellan vaniljkräm och blodappelsinmousse. Sen smetade man på smörkräm utanpå för att det skulle bli lättare att få på sockerpastan. Vi använde mörk choklad-sockerpasta. Släta ut alla kanter, skär bort överblivet och vips så är en påsktårta klar!
Självklart är det inte så lätt som det verkar och självklart är det inte jag som har gjort denna tårta! ;) Det var vår duktiga kursledare som gjorde den! :)  

Imorgon ska jag till tårtdecor igen men då är det inte kurs som gäller utan då ska jag jobba! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0