Ullared

Strax efter kl 7 igår morse lämnade vi lägenheten och gick ut till bilen.
Vid halv 9 var vi framme och strömmade in mot huvudentrén tillsammans med alla andra shoppingsugna människor. Det var mycket folk men vi slapp stå i kö.
Allt flöt på bra hela dagen. Det var trångt med människor överallt men vi fick tag på allt, verkligen ALLT vi ville ha, förutom vinterskor till mig!
Strax innan lunch hade vi fyllt en kundvagn med julgardiner, adventsljusstakar och babygrejer så då tänkte vi gå ut till bilen och tömma eftersom vi inte orkade gå runt med två kundvagnar (adventsljusstakar och badbalja är ganska skrymmande, det var inte så att vagnen var full med småsaker) men för säkerhetens skull frågade vi personalen om köerna utanför. Vi fick då veta att det för närvarande var 2,5 timmes kö in!! Galet! Som tur var kunde man få en stämpel så att man snabbt kunde komma in igen. Vi gick till bilen, åt lunch på Burger King och hann till och med gå i 1 timma inne på en sko-affär innan vi gick in på Gekås igen. Då var det ingen kö in längre. Tyvärr hittade jag som sagt inga skor, men jag är bara glad att vi ens hann med att leta. Det kunde lika gärna varit så att vi hade gått inne på Gekås hela dagen och inte skulle haft tid att kolla på annat.
När vi kommit in igen kollade vi på babykläder och kläder till oss själva. När kl var 20.45 rullade vi ut från parkeringsgaraget och var väl hemma strax innan kl 22. Trötta och möra efter 12 timmar i Ullared kånkade vi in alla grejer och fyllde hela hissen haha! 
Så hur gick det med julbestyren?
Jo vi fick tag på gardiner till alla fönster, men tyvärr hade de inte samma utbud som förra året så vi fick ta vad som fanns. Känner mig inte lika nöjd i år men det är inte så mycket att göra. Vi fick tag på samma adventsljusstakar som vi blivit bestulna på, men olyckligtvis nog hade just röd färg utgått hos leverantören så vi fick ta vita istället. Vi vill helst ha röda eftersom vi har så vita fönster och vita tapeter överallt, men men... Får vara glad att vi i alla fall fick tag på exakt samma modell eftersom de passar så bra i våra stora fönster! Så vi hade både tur och otur kan man säga. Hade varit så skönt och smidigt att bara kunnat plocka till sig exakt samma som förra året, men så smidigt kan det ju inte vara... Är ofantligt glad att vi i alla fall hann med allt annat vi ville, annars hade jag nog varit ännu mer bitter på att julgardinsletandet tog tid. De hade dock inte så stort utbud på juldukar, fick bara tag på en jag gillade så jag har fortfarande två till jag behöver ersätta. Om bara inte det där inbrottet hade skett så hade det sparat oss både tid, pengar och energi!
Det fanns inte mycket mammakläder på Gekås, så jag satsade istället på långt och töjbart ;) Det största problemet tycker jag är att tröjorna börjar bli för korta och inte täcker hela magen. Så jag fick tag på flera längre toppar och sköna, stickade tröjor som kommer värma gott i vinter. Köpte även två tubhalsdukar och två par mammatights.
Vinterjacka var jag ju i stort behov av (hade ingen alls) och jag fick tag på hela två stycken!
En i ull med knappar som slutar ganska högt upp vilket ger plats för magen att växa och en i mer tjockt och vattenfrånstötande material som kommer vara skön att ha under alla barnvagnspromenader i februari-mars när det är svinkallt och slaskigt! ;)
Förutom kläder fick jag köpt mig en armbandsklocka, ett nytt skal till mobilen samt ett sådant där skal som samtidigt är en plånbok. Simon hittade även nya datorhögtalare till mig, till ett riktigt bra pris :) De jag har idag sprakar väldigt mycket när man höjer och sänker och plötsligt kan ljudet hoppa iväg och bli jättehögt.
Simon fick tag på ny vinterjacka, mössa, skinnhandskar, skärp och jeans så han är riktigt nöjd han med!
 
Vad hittade vi till bebisen då? ;)
Det var ju det som var prio 1 med vår tripp till Ullared!
Jo då, vi fick tag på verkligen allt vi kunde önskat oss! Utbudet av babyskydd och skötbord var inget vidare så det tar vi någon annan stans. Men vi fick införskaffat sååå mycket annat fint (och till bra pris!) Vi köpte badbalja, underlakan till vagnen och vaggan, påslakanset, kuddar, snuttefilt, tvättlappar, nappar, nappflaskor, babyolja, sophink för blöjor, badtermometer och mycket, mycket mer! Vi köpte så neutrala bodys som möjligt, framför allt många helt vita. Köpte även jeans och en jättesöt helvit overall i yllematerial. Vi får ju barn mitt i vintern så det gäller att ha förberett med varma kläder.
Fotoramen med en bild för varje månad är något jag i tysthet önskat mig! Jag har sett den på t.ex. Bokia men tyckt den varit alldeles för dyr för att köpa. Så jag har lagt till den i min önskelista för sådant som jag egentligen tycker är för dyrt men som jag om möjligt skulle vilja ha ändå ;) Ni kan tro att jag blev glad när jag igår hittade den över 200 kr billigare på Ullared! :)  
På bilden ser ni några av de babygrejer vi köpt.
Vi köpte till och med en BabyBjörn bärsele! Har funderat på bärsele ett tag nu och till så bra pris som vi hittade igår kan vi inte hitta någon annan stans. Därför slog vi till! Det blev en BabyBjörn Miracle. Den har midjebälte och ryggstöd vilket känns bra för min känsliga rygg. Däremot kan man inte bära barnet på ryggen om man skulle vilja, men förmodligen är det inget vi kommer sakna. Man kan bära barnet både vänt mot sig och framåtvänt. Den kan användas från nyfödd upp till 15 månader. Här kan ni läsa mer om den om ni vill.
Köpte några nappar med roligt tryck på!
I stort sett är vi helnöjda med våra inköp igår! Vi köpte inte en enda onödig pryl som annars så lätt kan slinka med, utan vi försökte verkligen koncentrera oss på syftet med varför vi var där. Nu känns det som vi har kommit en bra bit fram på listan med grejer som behöver införskaffas tills bebisen kommer. Som sagt, de sista stora grejerna som behöver köpas nu är babyskydd och skötbord. Fortsättning följer... ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0