Nickelback och Skillet

Den 15 november ska jag och Simon på Nickelback i Scandinavium.
 
Förband blir Skillet!
Men nu kommer vi till själva poängen: Skillet är ett kristet rockband från USA.
Så vi kommer med andra ord få lyssna på grym lovsång live bland tusentals människor i Scandinavium!! Och tusentals människor som egentligen är där för Nickelback kommer helt (o)frivilligt få lyssna på kristen musik! Hehe ;) Nä, nu tror jag inte de kommer köra så mycket lovsång faktiskt. Skillet har släppt 7 album, men bara 1 lovsångsalbum, så jag kan tänka mig att det nog bara blir en hel del "vanlig" rock. Men, som det ofta är med musik, kan man alltid hitta "dolda" budskap i låttexter.
 
Det kanske bara är jag, men jag kan i alla fall tolka dessa texter som att de skulle kunna handla om Gud:
 
"Feel your presence filling up my lungs with oxygen
I take you in
I've died

Rebirthing now
I wanna live for love wanna live for you and me
Breathe for the first time now
I come alive somehow
Rebirthing now
I Wanna live my life wanna give you everything
Breathe for the first time now
I come alive somehow
Right now [X2]

I lie here lifeless
In this cocoon
Shedding my skin cause
I'm ready to
I wanna break out, I found a way out
I don't believe that it's gotta be this way
The worst is the waiting
In this womb I'm suffocating

Feel your presence filling up my lungs with oxygen
I take you in
I've died" 
 
Eller:
 
"I'll never wake up without an overdose of you
 
I don't wanna live, I don't wanna breathe, 'Less I feel you next to me
You take the pain I feel (Waking up to you never felt so real)
 
I don't wanna sleep, I don't wanna dream, 'Cause my dreams don't comfort me
The way you make me feel (Waking up to you never felt so real)
 
I hate living without you
Dead wrong to ever doubt you
But my demons lay in waiting
Tempting me away
 
Oh, how I adore you
Oh, how I thirst for you
Oh, how I need you"
 
Kristen rock eller inte, i vilket fall ser jag sjukt mycket fram emot konserten och inte minst mot att se Nickelback live igen, de är grymma!! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0