NICKELBACK, GLOBEN, STOCKHOLM, SVERIGE

I AM BACK!
Så trött så jag knappt orkar hålla ögonen öppna. Kom hem vid midnatt.
Har haft tre fantastiskt sköna dagar i Stockholm!!
 
Kändes som en bra tid att åka till Stockholm just nu, dels för att det var vanliga vardagar och dels för att det var sensommar/tidig höst. Inte alls mycket folk ute vilket resulterade i inga köer. Kändes nästan öde ibland. Så här borde man göra oftare om man hade möjlighet! Varför inte spara lite semesterdagar (när man kommit till det stadiet att man börjar få sådan lyx) och göra alla nöjesparker/djurparker/utflykter/övriga upplevelser antingen sent på våren eller tidigt på hösten? Vi behövde aldrig köa till något och hann på så vis med allt vi ville. Ja det var till och med så att vi ibland bara satt och väntade ut tiden. Gjorde absolut ingenting. Så sjukt ostressat! Jag var helt förvånad att tiden gick så långsamt. Något nytt för mig. Jag har med andra ord verkligen njutit i fulla drag och som vanligt fotat massssssssor!
 
Börjar med att bjuda på lite bilder från i onsdags.




Eftersom vi hade sittplatser hade vi gott om tid innan vi behövde gå in i arenan så vi passade på att äta.

Konserten skulle först vara på Hovet och där bokade vi sittplatser på sidan av arenan ganska nära scenen. Men Hovet blev snabbt fullsatt och fansen efterfrågade fler biljetter så konserten flyttades till Globen. Vi fick då skicka in våra biljetter och fick tillbaka nya som gällde Globen istället. Men då fick vi platser mycket längre från scenen så det blev vi lite besvikna på eftersom vi då inte såg lika bra. Men annars var det helt perfekt! Det var hur som helst mycket häftigare att få vara inne i Globen än på Hovet.

DAUGHTRY var förband.
Hur bra som helst! Det var som om man köpt biljetter till två konserter men bara behövde betala för en ;)



Sen kom NICKELBACK!

Måste vara bästa konserten vi varit på hittills! 
Jag har egentligen aldrig lyssnat på Nickelback men Simon har gillat dem så länge han kan minnas. När vi i mars fick veta att Nickelback äntligen skulle komma till Sverige (var 11 år sedan de var här sist) var det en självklarhet att vi skulle gå. Jag har försökt lyssna in mig på dem nu det senaste halvåret och tycker faktiskt att de är riktigt bra. Nickelback är ett rockband från Canada och visst har de en hel del "tunga" låtar, men mest är deras musik väldigt melodisk och vilket jag gillar. Flera av deras texter har ett bra innehåll och ett tydligt budskap.

Nickelback var riktigt bra live! Sångaren Chad Kroeger var tonsäker och bjöd på sig själv. De involverade publiken mycket i sitt framträdande och hade något att säga mellan varje låt. Underhållande!

Det var tur att de bytte till Globen för även Globen blev fullsatt med 14 000 i publiken.



När de spelade "When we stand togehter" reste sig alla (som inte redan stod upp) och det blev en så häftig stämning!



Vi var otroligt nöjda när vi lämnade Globen och åkte tillbaka till hotellet!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0