Cupcakes i sockerpasta

Vilken dag!
Har varit i köket och bakat och lagat mat heeeeeela dagen...!!

Ja hade tänkt ha en go sovmorgon imorse innan jag satte igång med bakandet, men strax innan kl 7 vaknade jag av att det prasslade ute i hallen och blev ganska rädd eftersom jag var ensam hemma. INBROTT?!? Men det visade sig att det bara var Simon som redan kom hem från lanet som han ju åkte till igår kväll. Han tyckte det inte var roligt längre så han bestämde sig för att åka hem. Se där ja! Det var ovanligt!
Det var skönt att han kom hem men det var inte lika roligt att bli väckt. Framför allt inte när det ändå var den tiden jag brukar gå upp. Lätt att lyckas somna om då...

Vad jag bakat idag får ni se efter jag haft mitt kalas imorgon. 
Nu tänkte jag visa er de söta små cupcakesen jag gjorde förra fredagen i sockerpasta.
Jag använde vit chokladpasta (det som blev över från Simons kalas i januari -eftersom pastan går att frysa är det inga problem) som jag färgade in i gult, rosa, lila, leaf green och thrift.

Siliconformen jag använde för att göra cupcakesen i köpte jag på tårtutställningen i England, men ni hittar den också här!

Maizenas majsstärkelse är bra att använda för att få pastan lagom torr så att man lätt får ur pastan ur formen.

Sen var det helt enkelt bara att trycka i pasta i formen och sedan trycka ut söta små cupcakes!



Som en sista touch tog jag och penslade på lite ätbart glitter på några av cupcakesen.

Lätt som en plätt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0