Show me how to love like you have loved me

God morgon Fredag!

-13 gader ute och solen skiner!

Har verkligen fastnat för de fantastiskt goda Maraboukakorna, finns det något godare?!
Och jag som skulle sluta äta kakor och godis...
Men jag kunde bara inte låta bli igår när jag var i affären. Irriterad var jag.
I första affären jag var i hade de ingen lök alls, i nästa affär hade de bara rödlök i STORPACK (vem behöver storpack när man är 2 pers?!?) och butiksbiträdet himlade med ögonen åt mig när jag frågade efter styckesvis! Givetvis var det samma kille som sedan satt i kassan när jag kom dit...
Dessutom var det redan en som hade varit otrevlig åt mig tidager på dagen.
Varför har folk så svårt att vara lite trevliga?!? Även när man inte förstår eller inte vet om, ja vad det nu kan handla om.

Har nu på morgonen suttit och bläddrat i kokboken ovan, som Simon och jag fick i förlovningspresent för drygt 2,5 år sedan. Krispig laxpytt, Köttfärspuckar med potatissallad, Renskavspytt eller Potatismuffins -Låter det inte lockande? :)

Nej nu ska jag ta hand om den torra tvätten och dammsuga.
Sen ska jag möta upp Simon nere på stan när han kommer från Chalmers, vi ska köpa presenter. Ska på både 27-årskalas och 25-årskalas i helgen :) Och på lördagkväll ska vi kolla på melodifestivalen hos Simon familj. Blir en fullspäckad helg med andra ord!

Ikväll är det Bara Vara på Mimers Hus för första gången sedan 9 december!
Ha en skön fredag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0