TV-press?

Det är så skönt nu, för just nu finns det bara ett enda tv-program som jag följer: Familjen Annorlunda.
Ett enda -trodde jag ja.
Idag trodde jag att det inte skulle finnas något kul att se på tv så jag skulle få någonting gjort, men så insåg jag att idag börjar Sveriges Mästerkock. Och det var jag bara tvungen att spana in för en tjej som jag gick gymnasiet med, vi hade några kurser ihop, hon är med i programmet och gick även vidare: Isabelle Widholm. Så häftigt! Så nu måste jag ju kolla på det programmet för att se hur det går för henne.


Men ni hör ju hur hela mitt resonemang låter; "Ånej, ett tv-program". Knäppt. Men nej, jag är ingen tv-människa, jag skulle bli jätte rastlös av att sitta i soffan och zappa. Där emot är jag en film-människa, det erkänner jag villigt! Så visst, tekniskt sett använder jag ju tv:n väldigt mycket.

Men det är ju märkligt det här med hur låst man kan känna sig. Man vill så mycket. Och allt kan man inte göra samtidigt, ja JAG kan inte göra något samtidigt. Det är min lilla brist jag har. Vissa har ju den fantastiska förmågan att de kan äta, plugga, spela spel, lyssna på musik och se på tv samtidigt. Då är det ju inga problem. Men en annan måste välja, eller prioritera som det så vackert heter. När det gäller tv brukar jag bara prioritera Familjen Annorlunda, Idol, Bonde söker fru och House. Kanske kan det också bero på att vi inte har så många kanaler. Funderar i och för sig på att börja följa Let's dance bara för att Alexander Rybak är med ;)

Men ikväll hade jag tänkt prioritera Eclipse. Det har inte gått så bra hittills. Det är nästan sorgligt, jag köpte Eclipse på dvd nästan direkt när den kom ut och jag har inte ens hunnit öppna fodralet än! Allt extra-material bara ligger där och väntar på mig.

Hmm, jag vet inte riktigt vart jag ville komma med det här. Om du har läst ända hit får du skylla dig själv, haha :P
Nu ska jag gå och prioritera något vettigare!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0