Förkylningstider

Hej! 
Kände att det verkligen var dags för en uppdatering! Här har vi varit sjuka i veckan. Elias fick nästan 39 graders feber natten till i tisdags och blev jättesnuvig. Nu är han feberfri men fortfarande lite snuvig. Han har hostat rejält den lille stackaren och vaknat på nätterna :( Jag blev också förkyld, riktigt ont i halsen och snuvig så jag var hemma från jobbet i onsdags och i torsdags. Jag mår bättre nu, fortfarande lite ont i halsen och upp mot örat som inte riktigt vill ge sig, men jag jobbade i fredags och jag har minsann tänkt gå till jobbet imorgon. Nu får det vara slut på denna förkylning!! Simon har också åkt på halsontet men känner sig redan lite bättre, så nu hoppas vi att vi snart får vara friska alla tre. 
 
Så denna vecka har inte varit särskilt händelserik. Jobb och förkylning. Igår var jag på examensfest och träffade massa härliga människor jag inte sett på länge! Väldigt trevligt!! Simon fick stanna hemma med Elias :( Kändes dumt att dra med honom ifall han skulle smitta. Det var flera andra små barn där. Så jag fick mig en eftermiddag/kväll för mig själv ;) Ovanligt men uppiggande! 
 
Idag har vi haft Elias mormor här på besök och så har jag börjat baka inför Elias kalas. Dags att börja nu så jag inte behöver stressa in i det sista. Han fyller 1 år om knappt 2 veckor så det är mycket planerande nu. Jag bakade de kakor som jag stod och bakade 12 februari förra året när vattnet hade gått och värkarna äntligen satte igång, så det kändes lite nostalgiskt! Har inte bakat dem sen dess. Då var det en minst sagt intensiv bakningsupplevelse...!   
 
Med tråkiga sjukdomar och allt har vi inte haft så mycket annat kul att fota än vackra vintriga träd i veckan, så det fick bli en sådan bild att bjuda på denna gång. När jag kom hem häromdagen visade Simon lite bilder han tagit. Väldigt vackert när snön lägger sig så på träden! 
 
Nu väntar sängen och en ny vecka! Denna vecka som kommer lär bli smått intensiv. Jag jobbar 6 dagar i rad (självvalt - har bytt så jag kan vara ledig vid Elias födelsedag) och har något planerat efter jobbet mån-tors! Med andra ord lär det nog tyvärr dröja lika länge igen innan vi hörs. Hoppas ni får en riktigt fin vecka! :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0