Elias födelsedagskalas

I söndags hade vi familje-/släktkalas för Elias! Vi bjöd på kaffe, tårta och kakor. Elias fick sig en egen liten pannkakstårta fylld med mosad banan och äppleskivor stekta i kanel och socker (tips på äppleskivorna hittade jag i receptboken från BVC). Jag täckte pannkakstårtan med grädde. Elias gillade den INTE haha! Vi tror att det dels beror på att han aldrig ätit grädde innan och dels på att han föredrar varm mat.
Elias fattade nog inte riktigt vad som hände när vi sjöng för honom ;)
Vi bjöd på en tårta täckt med sockerpasta, bondkakor, hallonmacaroons, havreformar med chokladkola (som jag bakade för 1 år sedan när värkarna äntligen satte igång -kändes nostalgiskt att baka dem nu 1 år senare!) samt minimorotsmuffins. Recepten till havreformarna och minimorotsmuffinsen har jag hittat i tidningen Hembakat. Minimorotsmuffinsen är lite tråkiga och släpper från muffinsformarna, men de smakar ljuvligt! Jag bakade dem i små söta blå formar med vita prickar. På morotsmuffinsen spritsade jag vit chokladmousse.  
Elias fick jättemycket fint och vi är jättetacksamma och nöjda med alltihop! :D
Elias är också nöjd! Det är så roligt att se honom leka med sina saker. Igår kväll öppnade vi bankbrädan och hammaren som han fått och oj vad han tyckte det var roligt! Passar perfekt för honom! En hammare han kan banka med och små "plaströr" för hans små fingrar att pilla på. Han är så lustig Elias, samtidigt som han kan vara hårdhänt och brötig har han ett öga för de små detaljerna och älskar att pilla på små saker med sitt lilla pekfinger!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0