Småbarnsliv

Förra veckan var en sådan där riktigt fullspäckad vecka. Jag och Elias var bara hemma i torsdags. Då fortsatte jag måla på soffbordet och skrev ut foton som jag satte in i ramar till Elias rum. Jag stekte pannkakor för första gången på ett halvår som jag smaskade i mig med glass och sylt. Som jag längtat! Det är ju så troligt gott med helt vanliga pannkakor! 
I onsdags var vi på Öppna Förskolan och efter det gick jag och Miriam på en mysig promenad i Kungälv i det fina vädret. Vi gick längs Västra och Östra gatan och vidare på strandpromenaden längs älven.
I fredags var vi först på Babycafét på Familjecentralen i Ytterby bland alla andra bebisar. Det var sångstund och matstund för de små. Elias var jättetrött och inte alls på humör, men det var ju då det visade sig att han hade så hög feber på kvällen. Av någon konstig anledning ligger i princip alla barn-aktiviteter på förmiddagarna men det är just då de små ofta vill sova. Elias sover gärna någon gång mellan kl 10-12 så ofta blir det lite dumt med hans sömn varje gång vi är i väg på något. Har han varit vaken sedan kl 06-07 någon gång är han väldigt trött framåt förmiddagen. Förmodligen funkar förmiddagstider bättre för lite äldre barn som inte sover lika mycket dagtid. Förutom Babycafét var vi ju också på 8 månaders kontroll på BVC. Direkt efter det åkte vi hem till mina föräldrar där moster och hennes man var på besök från småland! William och Ellinor hade fiskat hummer som vi fick smaka på. Jag tror bestämt det var första gången i mitt liv som jag åt hummer. Riktigt gott var det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0