Vardagen med Elias

 

Jag har lite svårt för att låta er hänga med kontinuerligt i vår vardag eftersom jag inte hinner blogga lika ofta nu som förut. Därför får ni här ett antal mobilbilder från senaste tiden. Så vad gör vi? Vad hittar Elias på? Jo vi åker bil, vi veckohandlar, vi äter, vi myser med vänner och Elias busar med sina jämnåriga kompisar.
 
I fredags var vi på Vikingamarknaden i Kungälv. Första gången för Elias! Elias fick en minion som han tyckte var väldigt rolig att kasta omkring och leka med! Vi fikade med Elias mormor och moster och tittade på uggle-motiven i Pumpkin-serien och funderade på julklappar ;)
 
Elias har blivit bättre på att underhålla sig själv. Som ni kan se på bilderna ovan kryper han omkring och leker. Han sitter väldigt mycket på knä. Framför allt gillar han att sitta på knä bakom tripp-trapp-stolen och leka. Han knör sig in mellan stolpen och expedit-hyllan så sitter han där och leker och bankar i stolen förnöjt haha! Han tycker även det är roligt att välta våra pallar och krypa in mellan pallens ben. Vår lilla lustigkurre! Som ni ser reser han sig mer och mer. Ett tag ställde han sig mest mot trappan och tv-möbeln, men nu ställer han sig mot soffbordet och andra klättringsvänliga föremål. I kyrkan i söndags kröp han själv tre trappsteg upp på estraden :O
 
Ja här är fullt ös. Igår ringde mitt alarm 05.30. Fick väcka Elias vid 07 för att åka och lämna honom hos sin mormor o morfar. Sen jobbade jag till kl 18, åkte direkt till kyrkan på möte för att sedan hämta Elias vid 21.30. Vi var hemma 22.15! Lååång dag! Men idag sov vi till 8.30, det var skönt! Nu har Elias precis vaknat efter förmiddagsluren så nu är det lunch-dags. Funderar på att traska upp till ICA sen och hämta ut två paket som kommit. Ett är från Ellos och det vet jag vad det innehåller. Det andra är aviserat till Elias och det har jag ingen aning om var det kommer ifrån, spännande! ;D
 
Ha en bra dag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0