Förberedelser inför advent

I måndags gick jag och Elias och hälsade på Emma och Trolle i deras nya lägenhet dit de flyttade i helgen! De flyttade bara några gårdar bort så vi bor fortfarande nära varandra :) Jättefin var den! Så snyggt, vitt och ljust kök och rymlig i övrigt. Elias var så trött att han somnade sittandes i vagnen när vi gick promenad efter lite fika i lägenheten! Lilla gulleplutten!
Hemma fick jag upp julgardinerna i köket. Jag tänker att om jag hinner göra lite varje dag i veckan så hinner jag förhoppningsvis bli klar tills på söndag. Är borta hela lördag då det är avslutning på ledarutbildningen inom Pingst jag och Simon går så allt måste vara klart tills på fredag. Imorgon jobbar jag så nu har jag idag och på fredag på mig. Igår hann jag få på alla juldukar utom en i alla fall. Men det är en hel del att stryka och det är inte jätteenkelt med en liten busunge som vill klättra och utforska allting! ;) 
Men nu sover han så nu får jag sätta fart! I år behöver vi i alla fall inte börja med att införskaffa alla julgardiner, stjärnor och adventsljusstakar... Jag tänker på förra året när vi hade inbrott i källarförrådet :( I år har vi förvarat allt upp i lägenheten för att vara på den säkra sidan. Så nu ska allt bara strykas och hängas upp! Så mysigt att komma i ordning! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0