Valborgsmässoafton

Valborgsmässoafton firades med familj och vänner! 
Först var jag och Elias med Alexandra i Nordstan. Tredje gången på kort tid som jag var där för att lyckas uträtta ärenden... Ja det krävs ett antal gånger för att hinna med allt när man har en liten med sig. Denna gång var det badkläder till mig vi var ute efter då babysimet börjar på tisdag. Trots min tveksamhet blev det till slut en baddräkt på Åhléns. Hade tänkt att inte köpa en baddräkt, men Alexandra och Emma (som hängde med oss en stund på Åhléns) övertygade mig om att det var bästa valet ;) Roligt att umgås med både Emma och Alexandra för en stund, vi syns tyvärr allt för sällan alla tjejerna nu mera...! Tack för hjälpen med Elias tjejer!
 
Efter amning i amningsrummet gick jag och Alex till Lindex för att byta en jacka jag köpte till Elias förra veckan. Elias fick en sådan fin stickad tröja på barnvälsignelsen och nu när det blir varmare och varmare ute känns en tjock jacka överflödigt. Bytte istället till mer sommarvänliga kläder: Ett par jeansshorts, mjukisshorts, solhatt och kortärmad body! Värmen har verkligen slagit till plötsligt och Elias som är så varm i sig själv är plötsligt i stort behov av kortärmade bodys!
Efter att ha slängt i oss en hamburgare lite snabbt tog vi bussen upp till Chalmers för att sluta upp med de andra och kolla på Cortegen. Och där någon stans mellan Lindex och Chalmers tappade jag bort skyddet till korgen på barnvagnen :( Hade tagit av det och lagt det i förvaringsutrymmet under korgen och i kaoset bland allt folk måste det trillat ur. Har ringt både Västtrafik och Lindex men ingen har sett det. Jag blir så trött. Det ska minsann alltid vara något som går snett! Så känns det i alla fall :(
Cortegen var rolig att se som vanligt! Det är en riktigt folkfest! Elias fick ha öronskydd på sig för första gången och det gick över förväntan. Men efter ett tag tappade han tålamodet så jag och Simon tog med honom bort till bilen istället.
Efter Cortegen åkte vi allihop hem till Simons föräldrar där det bjöds på grillade hamburgare, fika och spel fram till midnatt! En bra Valborg med andra ord!
 
På första maj flyttade Josef & Madde till en ny lägenhet. Familjerna hjälpte till men jag och Simon gjorde ingen nytta alls... Inte helt lätt när man har en liten att ta hand om och dessutom var jag ganska krasslig. Men mitt på dagen kom vi i alla fall iväg och fick se deras lägenhet. Jag älskar verkligen att se hur folk bor/ska bo! Inte för att jag skulle vilja flytta just nu med allt jobb det innebär, men jag måste säga att jag blev lite avis på allt roligt de har framför sig nu med att packa upp och möblera -det är ju så kul! Blev ännu mer sugen på att bygga ihop spjälsängen i Elias rum, sätta upp tavlor och komma iordning! Vi blev till och med bjudna på lunch trots att vi inte hjälpt till ett dyft ;) Tack så hemskt mycket! Så det blev några slöa timmar i deras lägenhet innan vi åkte och veckohandlade och åkte hem.
 
Igår var vi sega och hemma hela dagen. Vi gick en promenad i det fina vädret för att Elias skulle få sova lite. Han har ibland svårt för att komma till ro på dagen. Han somnar gärna i famnen eller i bärselen men när man lägger ner honom sover han bara en liten stund till sen vaknar han. Jag vet inte om det är så att han kanske inte behöver sova så mycket längre på dagen, han sover ju bra på natten. Men det känns som att han är väldigt trött ibland och egentligen vill sova för direkt när vi lägger honom i vagnen och går ut slocknar han.
När vi kom in från promenaden körde vi ut vagnen på balkongen och där sov han ytterligare en timme! På kvällen myste vi i soffan och kollade på film. Minns knappt sist jag såg film! Innan Elias föddes tittade jag och Simon på film flera gånger i månaden, ja nästan varje helg till och med. Nu för tiden blir det att vi prioriterar annat.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0