Gårdagens kalas och dagens grubbleri

Igår efter gudstjänsten var det kalas för Simons pappa. Det blev super gott grillat både kyckling och fläskkött och massa goda grönsaker till! Så tråkigt att jag inte får äta fetaost alltså!! Till efterrätt blev det jättegod rabarberpaj! Jag fick både mjölkfri crème fraiche till köttet och mjölkfri vaniljsås till pajen :) Tur att det finns så många bra ersättningsprodukter ändå! Vi satt ute och åt på altanen i det fina vädret och Elias sov 2 timmar i vagnen!
Det blev en härlig dag som avslutades med att vi spelade Batavia och åt kvällsmat!
 
Idag har jag bl.a. badat Elias. Denna gång tyckte han det var roligt och plaskade massor med benen! I övrigt känner jag mig så stressad. Förstår inte varför. Tankarna bara hopar sig. Känner mig nästan mer stressad nu än när jag jobbade. Så knäppt. Utan att gå in på några detaljer känns det som om jag har massor att få ordning på och planera. Tiden går så fort och jag börjar redan få lite ågren för när jag ska börja jobba igen. Jag vet att det bara gått 3 månader av Elias liv ännu, men ju mer han utvecklas desto snabbare känns det som att tiden går och denna sommar kommer gå alldeles för fort. Är rädd att jag inte njuter tillräckligt eller spenderar tillräckligt med tid med Elias. Hej pessimist! ;) Ja det kan så vara, men det är så jag känner. Har en klump i magen och idag har jag mått illa till och från. Jag tror det är stress. Sen blir det inte bättre av att det är maj månad. Heltidsarbetande, föräldraledig eller arbetslös verkar inte spela någon roll, alla har mycket att göra i maj och början av juni! Så är det varje år. Vet att det är fler än jag som känner samma sak. Så det är väl bara att ta och försöka andas lugnt och beta av "att-göra-listan" bit för bit helt enkelt... 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0