Happy

Idag har jag och Elias varit på vårdcentralen och fått provsvar. NU ÄR VÅR LILLE KILLE BLODFRI!!! :D Det innebär dock inte att jag kan börja äta mjölk och soja direkt. Om det vore så väl. Imorgon skall vi tillbaka och ta blodprov för att kolla hans HB-värde och träffa en läkare så får vi se vad hon säger. När det väl blir dags kommer vi få införa soja och mjölk en i taget. Nu när jag uteslutit båda är det svårt att säga vilken det är han är allergisk mot eller om det är båda. Så det går inte att dra några slutsatser än. Förmodligen får vi börja testa mjölk och soja när Elias blir 1 år gammal, men jag hoppas på att den läkaren vi ska träffa imorgon ger ett annat besked!
 
Hur som helst så var det otroligt skönt att få höra att han inte blöder längre. Jag kände mig så glad när jag gick ut från vårdcentralen och när jag startade bilen spelades "Happy" på radion. Sedan firade vi med att fynda på REAN! Ja allt var inte på REA men det mesta. Elias fick två bodys, ett par jeansshorts (för hans par är redan på gränsen till för små) och tre pyjamasar vilket han verkligen behöver. Gick tillbaka och köpte pyjamasarna jag kikade på för en vecka sedan men inte köpte för jag skulle va ekonomisk. Men nej nu kände jag bara han behöver dem så då skahan få dem! :)  
Efter klädinköpen åkte vi och köpte en Bumbostol med tillhörande bord som jag hittat på Blocket! Så nu har han en egen sådan! :)
Nöjd med dagen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0