Det blir en dag på stranden

Har haft en jättebra vecka tillsammans med familj och kusin- och kusinbarnsbesök från småland! Det var de varmaste dagarna hittills denna sommar förra veckan med 30 grader och strålande sol så vi spenderade fyra dagar vid havet. Det var nästan för varmt så vi fick svalka oss ofta i havet. Fick låna ett amningstält/soltält av min kusin som skyddade mot solen, men det bästa var att bara doppa fötterna i havet!
Ja vi var vid havet varje dag ons-lör. Riktigt härligt! Det blev massa sol, bad och sena kvällar. En kväll gick vi på en skön kvällspromenad. Det var så varmt och ljust så det var svårt att förstå att klockan plötsligt var 22 när vi fortfarande var kvar ute vid havet! Mitt kusinbarn drog upp en krabba som måste vara den största krabba jag sett som inte varit till salu i en fiskaffär! Helt otroligt stor! Svårt att visa på bild hur stor den var. Sen blev det krabbrace ner till vattnet när vi släppte ut dem igen.
 
På fredagen gjorde jag och Elias en avstickare upp till Lilla Edet innan vi for ut till havet. Vi hälsade på hos Alexandra och fick en väldigt härlig och lyxig dag! Vi blev bjudna på sorbet med hallon, en supergod kombination! Elias däckade i Alexandras soffa och sov en timme så då passade vi på att steka i solen på Alexandras balkong. Kände att jag inte fått så mycket färg i ansiktet ännu, blir ju inte att jag håller upp huvudet på samma sätt när jag har Elias. Men nu passade jag på och fick färg även i ansiktet :) När Elias vaknat åkte vi till Alexandras mormor och morfar och badade i deras pool, sååå lyxigt verkligen! Tänk att få bada i både pool och hav på samma dag! Blev bjuden på kaffe innan jag och Elias sa hejdå och åkte ut till familjen vid havet. Det blev en väldigt bra fredag! 
 
Det enda som jag känner är tråkigt mitt i allt är att Simons stackarn jobbar hela sommaren. Så medan jag är ute och njuter med Elias sitter han inne på ett kontor. Simon lider inte lika mycket av det som jag dock, det är ju bara så läget är och det är inget att göra något åt. Blir bara värre om man funderar för mycket på det. Men ibland kan jag känna att jag får så mycket tid med Elias och får njuta av sommaren medan Simon knappt hinner vara med alls. Det är så orättvist. Om inte annat hade det varit trevligt att få dela den här sommaren med hela familjen! Men men, Simon får sin tid med Elias nästa år! :) Vi har varit tillsammans i 8 somrar och aldrig haft en enda semester ihop så vi vet inte vad vi går miste om...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0