Tråkigaste idag

Idag har det varit en ganska tråkig dag. Morgonen blev inte lika bra som igår. Känns som om hela dagen började fel. Jag blev klarvaken när Simon gick upp vid kl 6 och kände då att jag behövde gå upp och äta. Sen somnade jag inte om förrän vid halv 8 och sov till och från till kl 10. Inge bra, då känns det som om "hela dagen har gått". Igår var det så bra för då sov jag till kl 8 och när klockan var 10 hade jag redan ätit frukost, kommit igång och gjort lite roliga grejer. Idag var jag tvungen att gå till posten på ICA. Så mitt mission var att äta frukost, kolla ett mail och sedan gå. Tror ni inte att klockan hann bli 14 innan jag kom iväg? Då hade jag inte ens ätit lunch än.
 
Så det tråkigaste idag var att behöva lämna mina sköna borg (aka lägenheten). Det är så gött att bara gå här inne och strosa. Lat är nog rätta ordet ;) Nä fy jag kände inte alls för att ge mig ut i snön. Men jag var så illa tvungen. Behövde gå till posten för att skicka tillbaka ett paket till kaffekompaniet innehållande en glasbehållare till min kaffepress. Jag råkade ju ta sönder min i lördags så Simon beställde en ny på nätet men vi tog typiskt nog fel storlek på glaset, den var alldeles för liten. Hade större kanna än vi trodde. Sen behövde jag handla lite på ICA också när jag ändå var ute. Köpte mig en Sport som belöning (för vad?) att äta på vägen hem...
Det jobbiga är att det är uppförsbacke hela vägen till ICA. Men det innebär ju också att det är nedförsbacke hela vägen hem ;) Det var hur som helst ansträngande för magen. Efter min lilla promenad har magen varit väldigt spänd och stram och Mini-Ceder är igång och rör sig för fullt där inne, i den mån h*n nu kan röra sig. När jag kom hem åt jag lunch och tittade på underbaraste filmen Safe Haven. Sen kom Simon hem. Vi lagade middag och nu har han åkt igen. Han är på BARA VARA ikväll men jag stannade hemma. Tråkigt, men jag orkar inte. Har för ont i magen ikväll. Det strålar även ut i ryggen.
     Jag grejar med foton istället. Har bytt ut och lagt till de foton som visas i min digitala fotoram här hemma. Som den samlande fotofantast jag är skapade jag även en ny mapp på datorn och plockade ihop alla möjliga härliga gruppbilder. Det är sådant jag gillar, att gruppera och strukturera foton och titta på dem och bara minnas och njuta. Åh vad många härliga foton jag har! :D   


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0