Sömnlös i Göteborg

Sömnlös i Seattle är en mysig film. Men jag är sömnlös i Göteborg. I natt är ingen bra natt. Jag har vaknat och somnat om vartannat hela tiden. Nu är kl strax efter 06 och jag har gått upp för att äta. Har varit vaken sedan 05 nu. Ville inte behöva gå upp men hungern tog över. Utanför är det mörkt men snön lyser vit på fur och gran. Snön lyser vit på taken och endast jag är vaken. Nä föresten, nu hörde jag att Simon gick upp också. Dags för honom att gå till jobbet.
Försöker förstå varför jag vaknar så mycket vissa nätter. Andra nätter sover jag rakt igenom. Det är så olika. Tror inte det har att göra med när jag går o lägger mig för jag kommer sällan i säng före midnatt nu för tiden. Det är inte bebisen som väcker mig varje gång heller. Ibland vaknar jag av att den rör sig så mycket men ibland är jag vaken och den är helt lugn. A mystery it is...
 
Nu funderar jag på om det är någon ide att försöka sova mer... Kanske bättre att försöka "vända tillbaka dygnet". Imorgon ska jag vara hos barnmorskan kl 9 så då måste jag ändå gå upp vid den här tiden. Den som lever får se.
 
På återseende!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0