Nya upplevelser

Hej!
 
Nu var det längesen jag bloggade! Har haft en väldigt fullspäckad men rolig vecka! Har inte kommit hem före kl halv 10 en enda kväll. Har ju inte ens hunnit blogga om min graviditetsvecka, men det kommer jag lovar! ;) Denna vecka har verkligen varit speciell i flera avseenden, många för-första-gången-upplevelser. Låt mig sammanfatta:
 
* Sist ni hörde från mig var i tisdags och då innehöll min dag besök hos barnmorskan, jobb och församlingsledningsmöte.
 
* I onsdags jobbade jag 8-15 och direkt efter det åkte jag hem till syrran för att hjälpa henne med hennes examenstårta. Igår tog hon sin sjuksköterskeexamen och hade examenskalas. Bilder lär dyka upp vid ett senare tillfälle ;) Kom hem vid kl 23 i onsdags.
 
* I torsdags jobbade jag 8.30-18.30 och direkt efter det åkte jag ut till Marstrand för att få träffa Miriam och Johnnys lilla prins Lewi som då var 1 vecka gammal! Han var jättesöt och jag är så fantastiskt glad för mina vänners skull! Allt hade gått så bra så! Det blev en väldigt härlig kväll med bebismys och massa förlossningsprat! Jätteintressant för mig att få höra om allt och få ännu lite mer inblick i vad jag har att vänta om ca 3 veckor, även om jag vet att varje förlossning givetvis är unik. Åkte där ifrån vid kl 23 och var hemma strax innan midnatt.

* Sov ca 4 timmar natten till igår. Vaknade vid 05.15 och kunde bara inte sova mer... Folk säger åt mig att passa på att sova nu innan Mini kommer men redan nu är det ju svårt att sova!
Trots väldigt lite sömn så var gårdagen speciell. Jag jobbade nämligen min sista dag på Tårtdecor! Har bestämt mig för att gå hem från och med måndag. Det känns sjukt konstigt, annorlunda, ovanligt men väldigt skönt! Åh vad jag bara ska ta det lugnt nu. Vila, göra vad jag vill och ladda inför vad som komma skall! Rent fysiskt funkar det väl fortfarande för mig att jobba, även om det gör ont och varje steg jag tar är tungt och segt. Men för mig handlar det framför allt om att hinna ladda mentalt och inte stressa. Har en del jag vill fixa här hemma och saker jag vill hinna göra. Så detta känns jättebra. Sen känns det tråkigt att behöva ta föräldradagar innan bebisen ens är här, men det var det eller semester jag hade att välja på och semestern tar jag hellre i sommar så kan Simon ta föräldradagar under tiden så slipper vi dubbeldagar. Så fick det bli. Ja det är en hel vetenskap det där.
     Så denna vecka har jag verkligen bara försökt slutföra så mycket jag kan av mina arbetsuppgifter på jobbet. Vi anordnar nordens största tårtutställning Scandinavian Cake Show om bara två helger så det har funnits massor att göra! Efter att jag gått typ 3 varv på jobbet, kollat om jag glömt något, kollat på allt "en sista gång", låste jag dörren och åkte hem till mamma och pappa. Gjorde frosting och spritsade och sen började examenskalaset för Ellinor! Åkte därifrån vid kl 23 igår kväll.
 
* I natt har jag sovit 9 timmar i ett sträck! Helt otroligt! Är ändå seg och trött efter min intensiva vecka, men idag ska vi på 3-års kalas så snart är det dags att ladda om! :)  
 
Men för att detta inte bara skall bli ett långt, tråkigt textinlägg kan jag visa lite av våren som fått flytta in här hemma. Fick en bukett tulpaner i torsdags på jobbet. Det är så vackert med tulpaner tycker jag, färgglatt och vårigt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0