Hemma utan pappa

Idag var det första dagen hemma utan pappa. Simon började jobba idag igen efter sina 10 tillfälliga föräldradagar som alla pappor har rätt till första tiden hemma efter förlossningen. Det kändes konstigt att inte ha honom i närheten när vi nu umgåtts dygnet runt i 2 veckor och Simon tyckte inte det var så kul att gå till jobbet i morse och behöva lämna oss. Fyra armar är bättre än två. Men det har gått bra idag. Elias skötte sig väldigt bra i morse som tur var så jag kunde lägga ned honom medan jag gjorde frukost och gjorde mig iordning.
 
Sedan fick vi besök av mina två vänner Therese och Lotten som var väldigt spända på att få träffa Elias! De gosade med Elias och hjälpte gärna till med det ena och det andra ;) Så dagen har gått fort och dessutom var Simon hemma redan strax efter kl 15, så vi har inte känt oss ensamma alls idag som tur är! :)
Elias gjorde tummen upp och tyckte det var riktigt kul att träffa dessa galna tanter! ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0