Elias 2 månader

Tänk att Elias blev 2 månader idag! TVÅ MÅNADER! Det går så fort. För varje dag som går blir han mer och mer aktiv och söker mer och mer kontakt. Jag ser att han tycker det är roligt när man pratar med honom. Han ler oftare och oftare och har även börjat ge ljud ifrån sig, som om han vill säga något. Jag märker att han vill kommunicera och det är så gulligt! Ibland kan man ha en lång "pratstund" med honom. I övrigt tror jag inte det har hänt så mycket på utvecklingsfronten Men från och med nu kommer det nog gå fort och bara "explodera" på alla fronter!
 
Nu har vi inte varit på BVC och vägt honom denna vecka så jag har ingen uppdatering på vikten, men förra veckan vägde han ju 5695 gr och var 59 cm lång. Då hade han gått upp drygt 600 gr på 2 veckor och växt 2 cm så jag slår vad om att han väger 6 kg nu och är över 60 cm lång!
 
Hade inte systemkameran med mig idag, så jag har inga bra foton från 2-månaders dagen. Dessa foton tog jag i tisdags, men jag tror inte han har ändrats mycket sen dess ;)
 
Dagen har spenderats i kyrkan där vi träffade de andra barnen. Det är så mysigt med alla barn tycker jag!
Efter det firade vi pappa som fyller år idag! Jag fick mig en liten egen mjölkfri tårta och mjölkfria kakor :)
Jo några dagsfärska foton har jag föresten, men de är tagna med mobilen.
Det har hur som helst varit en trevlig dag. Nu ska det bli spännande att se vad nästa månad i Elias liv har att bjuda på! Det kommer bli påsk i småland, barnvälsignelse, babycafé, föräldraträffar och babysim! Sen hoppas jag på ett svar kring det här med mjölkproteinet. Vi får se vart det leder helt enkelt.  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0