Kanelbullens Dag

I morse när jag körde på motorvägen på väg till jobbet slängde sig plötsligt en bil ut framför mig. En sten flög då upp mot min ruta och gav rutan ett stenskott. Typiskt. Just då på radion hördes; "Har du fått stenskott? Samglas bil..." Haha så komiskt! Efter jobbet idag åkte jag då till Ryds Bilglas, inte Samglas. Det fanns tid för min bil på direkten så det var bara att rulla in i garaget. Arbetet skulle ta ca 15-20 min. I närheten av Ryds ligger Statoil och jag hade ändå tänkt åka dit idag eftersom jag fått en sådan där wrapp på facebook på en gratis kanelbulle på Statoil. Så medan de lagade min bilruta gick jag till Statoil och unnade mig en mumsig kanelbulle. Det var som att slå två flugor i en smäll. Det finns alltid en mening med det som händer ;) Även om det ibland är väldigt svårt och tar lång tid innan man hittar meningen.
Jag fick betala 100 kr för arbetet tack vare min bilförsäkring. Utan försäkring hade det kostat mig 750 kr. Ibland är försäkringar allt bra att ha!
 
Nu har jag varit hemma en stund. Ätit middag och även smaskat på en av mammas bullar dagen till ära.
Fler bullar lär det bli idag. Ska strax åka på BARA VARA där vi ikväll bjuder alla som kommer på en kanelbulle! Ja denna dag skall firas ordentligt! ;) Ha en fin kväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0