För exakt 1 år sedan

Idag är det exakt 1 år sedan vi flyttade till denna lägenhet! Tänk vad tiden går fort!
 
Klicka här för att läsa om flytten.
 
Det har hänt ganska mycket på ett år. När vi flyttade in var det en del som var slitet och som behövde åtgärdas, som vår hyresvärd och husvärd fixat åt oss. Som hyresgäst får man ju sådant ordnat gratis. Det är väl kanske enda fördelen med att inte själv äga lägenheten kan jag tänka...
 
Vi har gått från äckliga, slitna badrumsskåp till nya fräscha.
 
Vi har gått från jätteslitna köksluckor, till det här:
 
Vi har gått från det här:
Till det här:
Till det här:
(Nu är det bara det fula soffbordet vi vill byta ut!)
 
Från ett lånat vitrinskåp, till ett eget:

Vi har gått från vinrött till vitt i sovrummet när vi nu tapetserat om. Men det får ni inte se än ;) Jag väntar med hög spänning på att våra nya sängar skall komma. De kommer fullända hela rummet. Sen kommer ni få se!
Nu är det bara att måla om i lilla rummet kvar. Det är helt tömt på möbler, vi skall bara planera in en bra dag att hinna måla på. Vi orkar inte på vardagkvällarna efter jobbet och just nu är helgerna fullplanerade.
Så länge ser det ut så här i allrummet:
Lite trångt och stökigt, men vi får i alla fall plats med alla möbler och vi har var sitt skrivbord så det funkar.
Lite skillnad från hur det såg ut vid jul förra året:

Ja jag tycker det har hänt en hel del det senaste året och jag känner mig fortfarande så tacksam över att få bo i den här lägenheten! Den är tillräckligt stor, det är ett bra område, vi har nära både till centrum, naturen och upp till Kungälv där i alla fall jag tillbringar tid nästan varje dag i veckan.
Nu ska vi ner till källarförrådet och hämta upp våra vinterkläder och sortera om i garderoberna. Linnen, shorts och bikinis gör inte så stor nytta så här års.  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0