Tredje dagen innanför dessa väggar

Idag är en grå och trist dag. Jag är hemma idag också. Mår bättre idag men jag snörvlar och hostar om vartannat så jag tänkte det vore bäst både för mig och för mina arbetskamrater att jag stannade hemma. Men nu börjar det bli lite segt att gå hemma tycker jag. Har passat på att läsa i Ledarskapsboken som vi skall ha läst tills 30/11 då vi skall träffas i kursen i Pingst Ledarutveckling som jag läser. Väldigt skönt att vi har både ny säng och ett nytapetserat sovrum nu när jag ligger hemma och är sjuk. Har även tagit mig ut till en brevlåda och postat det där brevet till försäkringskassan. Finally.
Har kommit fram till att det känns som om jag får mer gjort när jag inte har så mycket att göra. Jag vet inte vad som är faktiskt riktigt, men när jag har mycket jag vill hinna med på en dag kan jag nästan bli paralyserad. Jag blir så fokuserad på att vara effektiv att jag knappt vet var jag ska börja. Då försöker jag vara tidseffektiv i varje steg jag tar och det blir egentligen bara stressande. Idag har jag bara haft några små saker att uträtta, men framför allt vill jag givetvis fokusera på att vila och bli frisk. Det känns redan som om jag fått mer gjort idag än vad jag fick i tisdags.
 
Att vara hemma tre dagar på raken är egentligen ganska bra. I tisdags (när jag egentligen framför allt borde fokuserat på att bli frisk) blev jag för stressad av att ha "hela dagen på mig att hinna massor" så det kändes till slut som jag inte fick gjort något vettigt. Igår kunde jag slappna av mer och inse att jag faktiskt i första hand måste tillåta mig att vila, inte fixa! Igår blev det verkligen fokus på att vila i soffan, blogga och bara koppla av kombinerat med några mer "vettiga" göromål. Men på ett bra sätt. Idag har jag ingen tid alls att passa. Idag myser jag i min sköna säng, går ut och går och sorterar i en byrålåda. Helt förutsättningslöst.
 
Nu satsar jag på att kunna gå till jobbet imorgon så jag i alla fall får något gjort på jobbet denna veckan. Jag hoppas jag blir frisk så helgen blir som planerad!


Kommentarer
Smulfrun

Bra med vilan! :) kram

2013-11-07 @ 23:59:25
URL: http://smulfrun.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0