Provat på Pilates

Idag blev en lång dag, åkte hemifrån kl 8. och kom hem nu kl 21. Likaså blev det igår, åkte hemifrån kl 07.30 och kom väl hem vid 22.30.
Har varit på Pilates för första gången i mitt liv ikväll. Har i drygt 2 månader känt att jag verkligen vill röra på mig och träna någonting. Brukar ju vanligtvis träna MRL på Sportlife men slutade i somras nån gång då konditionsdelarna blev alldeles för tuffa. Jag orkade verkligen inte den intensiva nivån med ett växande liv inom mig. Promenader är jag alldeles för dålig på att ta. Men för att inte vara helt orkeslös och otränad vid förlossningen vill jag verkligen göra någonting. Dessutom har jag svårt att hitta pass som funkar med mina arbetstider. Det finns ju gravidgympa, vattengympa för gravida osv.
 
Men idag har jag varit på Pilates på Back In Shape vilket ligger i samma område som där jag jobbar. Helt perfekt! Det kändes jättebra! Det var lätt att anpassa träningen för mig som är gravid och det var ett lugnt och skönt tempo. Passet innehöll fysiska moment, bäckenbottenträning, avslappning och andningsträning. Kändes helt rätt att göra detta nu inför förlossningen och få koll på kropp och andning. Annalisa som driver Back In Shape sa så bra saker och pratade om att ta hand om sin kropp. Livet är fullt upp jämt och man planerar hela tiden, men det är kanske bra att lära sig planera för att kunna ändra sina planer. Det lät så vettigt och det är verkligen något jag behöver träna på.
 
Träningen ägde rum i en jättemysig lokal med levande ljus och avslappnande musik.
När jag körde där ifrån kände jag mig glad, upprymd och lättad på något sätt. På radion spelades Loreens Euphoria, I've had the time of my life från Dirty Dancing och I will be here med Edvin Berg.
 
"Tomorrow morning if you wake up and the sun does not appear
I will be here...

...and I will be here
when the laughter turns to cryin
through the winning, losing and trying
we'll be together
cause I will be here

Tomorrow morning if you wake up and the future isn't clear
I will be here
As shorter seasons were made for change and lifetimes was made for years
so I will be here..." 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0