Inför första advent

Igår hade vi mamma, Ellinor och William på lite fika. Det blev mjuk pepparkaka, choklad från Göteborgs chokladfabrik och de där mumsiga minimorotscupcakesen igen.
Mamma hjälpte mig lägga upp de nya julgardinerna vi köpte på Ullared. Stör mig fortfarande på (och det lär jag fortsätta göra) det faktum att jag stod och la upp alla gardiner förra året och så blir alla stulna så jag måste göra om alltihop. Tiden går fort när man pratar och har trevligt så igår hann vi bara få upp gardinerna i vardagsrummet. Tanken var att förbereda och fixa så mycket som möjligt igår så det är klart tills på söndag. På lördag är jag borta hela dagen och sen plötsligt är det första advent och då vill jag inte stå där och stryka gardiner hela dagen! 
Strykjärnet står i alla fall framme och gardinerna ligger och väntar på att få bli strykta. Men idag har jag inte fått gjort något sådant. Blev en lång dag idag. Veckohandlade själv efter jobbet eftersom vi inte fick tid till det i helgen. Har jätteont i magen idag, liksom mitt magen. Har inte känt så här innan. Det stramar och drar hela tiden och det gör ont om jag sträcker på mig. T.ex. gör det ont att växla när jag kör bil. Brukar aldrig ha ihållande ont men nu gör det verkligen ont hela tiden. Så allt går ganska långsamt idag... Får hoppas att jag hinner och orkar mer efter jobbet imorgon!
Simon var nere i källarförrådet idag och de sista adventsljusstakarna som vi inte tagit upp till lägenheten än var till min stora lättnad kvar! Även plastjulgranen var kvar. Skönt. Hade verklige inte orkat med ännu ett inbrott!
Fick en vit blomma av Ellinor & William igår och en julstjärna av mamma.
Nu ska jag bara införskaffa mossa att dekorera min amaryllis och min hyacint med.
Nej nu orkar jag inte sitta här mer. Ska kolla om det gör mindre ont när jag går och lägger mig. Förhoppningsvis känns det bättre om jag får sova. Det gör ju inte mindre ont av att det är någon som rör sig på insidan... ;) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0