Bola - gravidsmycke

Okej innan jag ska gå och lägga mig vill jag bara visa mitt gravidsmycke som jag köpte för ca 2 månader sedan.
"Den mexikanska bolan är ett vackert smycke för gravida. Inuti smycket finns en liten xylofon. På den dansar en boll runt och avger ett speciellt svagt ljud när kvinnan rör sig. Smycket bärs långt ner på magen och från ca 20:e graviditetsveckan kan barnet i magen höra och känna igen ljudet. Det magiska rogivande ljudet lugnar bebisen under graviditeten och efter födelsen känner barnet igen ljudet och blir lugn av det."
 
Jag köpte bola-smycket därför att jag har sett flera gravida ha ett sådant och långt innan jag blev gravid tänkte jag att det var något jag ville skaffa den dag jag själv blev gravid. Tror jag kommer hänga den i barnvagnen alternativt i vaggan sen när mini-ceder kommit! :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0