Pisa

Nu var det längesen jag bloggade om Italien, men vi var alltså där ett härling gäng på 20 pers 28/3-4/4.
 
Om det är någon som vill se de tidigare bilderna jag laddat upp kan man antingen fortsätta skrolla nedåt, eller klicka på respektive dag här för att komma direkt till just det inlägget:
Skärtorsdagen + Långfredagen - Livorno    Påskafton - Havet, berget och Master Chef
Påskdagen - Stranden och Berg och dalbana  Annandag Påsk - Parkhäng
 
På tisdagen 2 april tog vi tåget från Livorno till Pisa. Det tog ungefär 15 minuter.
Vi hade en ganska mulen dag i Pisa, men det gick bra. Det duggade bara lite lätt och frampå dagen kom till och med solen fram.
Pisa var en mycket mysig stad, men vi var ju givetvis där för framför allt en sak: Att se tornet!
Så här följer nu en hel rad med bilder på "Lutande tornet i Pisa" och katedralen bredvid tornet. Håll till godo!
Det blev en hel del typiska "kolla-jag-stöttar-upp-det-lutande-tornet-foton". Så klart. Sådana foton som man bara måste ta när man ändå är där.
Efter vi sett tornet delade vi upp oss så alla kunde göra lite vad de ville innan vi skulle åka tillbaka till Livorno.
Jag, Simon, Hanna, Louisa och Patric gick och shoppade och åt fantastiskt goda våfflor.
Innan vi tog tåget tillbaka möttes vi upp allihop och köpte gelato. Åh vad jag saknar umgänget och längtar tillbaka till Italien nu när jag kollar på dess bilder igen!!
På kvällen hade vi bokat bord på en restaurang strax utanför Livorno, i Pisa kommun. Den låg jättevackert precis vid havet och vi kom dit precis när solen gick ned.
Det var en härlig dag! Jättekul att få ha sett den kända "turistattraktionen" i Pisa! :)
 


Kommentarer
Margareta

Hej. Åh vad mycket rolig läsning och många fina bilder. Vilka bra bilder på dig och Simon, ni är verkligen fotogeniska.Jättefina är ni. Många kramar. Margareta

Svar: Hehe fotogeniska vet jag inte, men tack så mycket! :) Det var roligt att få se dig igår! Kramar
Emelie Ceder

2013-05-09 @ 20:44:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0