När jag klantar till det

Härlig grillning med församlingen igår efter gudstjänsten!
 
Vilken knäpp dag! Den har varit stressig och lite jobbig men jag känner mig ändå, konstigt nog, positiv! Det började med att jag var på jobbet en hel kvart innan jag började. Jag lyckades åka hemmifrån en timma efter att jag gått upp, vilket är uppseendeväckande för att vara mig. Men mot slutet av dagen klantade jag till det rejält genom att råka skicka med ett paket på pallen till DHL som egentligen skulle skickats med Posten. Det var jätteviktigt att just detta paket skulle komma fram imorgon så det var bara så typiskt som det kunde bli! Dubbeltypiskt ;)
 
Efter flera samtal med både DHL och Posten lyckades vi spåra att paketet kommit fram till sorteringsstället på DHL i Göteborg. Det var bara för mig att inse att jag måste åka dit och hämta det och själv lämna in det till Posten. Dessutom var det på håret att jag skulle hinna eftersom Posten stänger vid en viss tid och paketet var tvunget att sorteras på Posten idag för leverans till kund imorgon. Här var det bara att hoppas på det bästa och utbrista "Gode Gud hjälp mig nu!". Jag skyndade mig ner med bilen till DHL i Göteborg och efter ca 40 min lyckades de hitta paketet! Vilken lycka! Jag skyndade vidare till Posten och höll tummarna att det inte redan var för sent. Men det gick hur bra som helst, när jag kom fram höll de precis på att tömma för att köra paketen vidare så mitt paket hann precis med! Underbart!
 
Så idag är jag väldigt nöjd med den goda servicen jag fick på DHL och Posten. Jag menar det var lite som att leta efter en nål i en höstack på DHL's central. Det fanns ingen garanti för att det skulle hitta paketet. De har över 80 olika portar där lastbilar bara rullar in med tusentals paket (ja jag fick lära mig lite fakta om DHL på köpet) ;) Så jag är evigt tacksam att de hittade det! Är också tacksam till Posten som tog emot en sådan förvirrad tjej som mig där jag kom halvspringandes i mindre panik och undrade vart jag skulle lämna mitt paket och om det var för sent. Men mest av allt tror jag att Gud hade ett finger med i spelet. När jag klantar till det hjälper han mig att få ihop situationen. För hur stor var egentligen chansen att vi ens skulle hitta paketet? Minimal.
 
På grund av allt detta missade jag mitt MRL-pass idag. Och när jag kom på att jag inte skulle hinna var det för sent att avboka sig. Dyker man inte upp på passet får man betala. Men jag ringde till receptionen och de var så snälla så de avbokade mig! Så även här hade jag tur! Jag tog mig en tur runt mossen när jag kom hem istället. Jag sprang hela vägen utan att stanna en enda gång, stolt! :) När jag kom hem igen gjorde jag några av de styrkeövningarna vi gör på sportlife så jag inte skulle tappa allt för mycket. Gött.
 
//Tacksam.


Kommentarer
Ellinor Bergström

Haha, en situation som verkligen krävde sitt dubbeltypiskt!
Men vilken dag Emelie? Och vad härligt att trots allting gick det så bra. Massa kramar

Svar: Ja kära nån... Det var verkligen den där känslan men-det-här-händer-inte-på-riktigt!! Oh my. Men ja sååå skönt att det löste sig! Kram på dig!
Emelie Ceder

2013-06-04 @ 10:25:33
URL: http://ellinorsarahbergstrom.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0