Man of Steel

I fredags kväll var vi på Biopalatset och såg Man of Steel som hade biopremiär nu i juni. Henry Cavill spelade Clark Kent, eller Kal-El som han egentligen heter. Har aldrig sett honom i någon film innan. Mer kända skådisar var Russell Crowe (Les Misérables, mfl mfl) som spelar Kal-EL's pappa och Amy Adams (Förtrollad, Catch me if you can, Natt på museet 2 mfl) som spelar Lois Lane. Fler skådisar var Michael Shannon (The Runaways) och Kevin Costner.
Jag tyckte den var sådär. Inte riktigt min typ av film. Eller jo, jag kan också gilla superhjältefilmer och liknande. Men jag vet inte om det var för att vi såg den i 3D och vi satt så nära. Scenerna filmades så nära så jag tyckte det var svårt att titta. Och ljudet var verkligen jättehögt. Så jag fick inte en så bra upplevelse. Det var lite för mycket fighting-scener för min smak.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0