Kalas som slutar i kras

Idag är det Sveriges Nationaldag. En "röd" dag vilket innebär ledigt för mig! :D
De senaste dagarna har varit riktigt soliga och fina så jag och Hanna har tagit med oss lunchlådorna och suttit utomhus på lunchen. (allt är fotat med mobilen, tyvärr.)
Igår rullade Hanna in i en ny bil till jobbet som redan var pimpad med en tydlig text om vem den tillhör ;)
Efter jobbet drog vi på studentuppvaktning hos Philip som tog studenten!
 
Idag har vi hjälpt Skogströms flytta till hus! Vi började kl 9 ute på Marstrand med att tömma lägenheten och fylla lastbilen.
Till detta gulliga hus har de nu flyttat! :)
Vi var ca 20 pers som hjälptes åt så det gick väldigt snabbt allting så vi hann både grilla, åka och spana in en olycka då en ambulanshelikopter landade precis i närheten, och spela Risk.
När vi kom hem hann jag också spana in SVT's nationaldagsfirande på TV en liten stund.
Men nu ikväll har det slutat i kras, bokstavligt talat.
Hade precis satt mig här vid datorn då jag hör världens brak! Springer förfärat ut i allrummet och möts av denna syn:
Det är så att vi har ett "hål" i väggen ovanför trappan och där står en tapetserad skiva framför. Skivan är lös och står bara lutad mot väggen och så har den varit från början när vi flyttade in. Vi har påpekat detta för Husvärden men hon hävdar att så är det bara.... Nu var det alltså skivan som ramlat ned och tog med sig både min fina "palm" som jag haft så länge jag kan minnas samt tre ljusstakar i glas, som stod framför skivan, hela vägen ner för trappan. Allt gick i tusen bitar. Så himla tråkigt! :( Dumma skiva!
Kruka och ljuslyktor kan man alltid köpa nytt, men det tråkigaste är att sakerna som föll gjorde märken i trappan :(
Tur att ingen kom till skada i alla fall! Vi kunde ju lika gärna ha gått i trappan just när det hände! Nä detta var inte så kul.... Men nationaldagen till ära har jag i alla fall "skördat" våra jordgubbar som vi har på balkongen som nu blivit mogna. De var jättegoda! Men nu skall jag gå och lägga mig, imorgon väntar jobb igen och sommarens tredje studentuppvaktning.
 
Hoppas ni haft en fin nationaldag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0