Nu ger vi upp

Idag har jag varit ledig. Snön har vräkt ner så julkänslan har nästan kommit tillbaka. Men bara nästan.
Granen har fått åka ner till källaren idag. Simon tog bort julgranskulorna och plockade isär den. Vi gjorde med andra ord inte det som någon tipsade om att vi kunde åka ner med den hela vägen i hissen och ställa den färdigklädd i källarförrådet. Hade varit smidigt inför nästa jul. Men nej... ;)
 
Dagen har gått väldigt fort (kan bero på att jag sov länge) och det känns inte som jag varit så effektiv som jag skulle kunna ha varit. Men när jag tänker efter har jag ändå fått gjort en del. Jag har skrivit ut lite foton och satt in i fotoramar. Jag har tvättat och tagit han om mina sorgsna blommor. Blommorna hade ett tydligt kroppsspråk. "Nu ger vi upp" sa de tydligt och klart. Och jag förstår dem.
Hade dock varit trevligt om de hängt i lite längre.
 
Dessutom har vi storstädat hela lägenheten, varit nere i källaren med lite kartonger och nu precis har jag bakat en cheesecakebrownie för imorgon får vi besök av ungdomsrådet. Vi ska planera Bara Vara under våren och bara ta tid för varandra och för Gud. Kommer bli så najs! :)


Kommentarer
Ellinor Bergström

Istället för Ceasar Milan, mannen som talar med hundar är det nu istället växtviskaren- Emelie Ceder!! ;)

Svar: Haha ja en växtviskare som tar död på blommorna i så fall :p Fast två av dem lyckades jag faktiskt återuppliva! :D
Emelie Ceder

2013-01-12 @ 00:18:09
URL: http://ellinorsarahbergstrom.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0